Köszöntő

A közlekedés sikeres ágazat. 2015-ben a KÖZOP hétéves ciklusát zárjuk. Amint az előadásokból is kiderül, ebben az időszakban igen jelentős összegekből épült közút, újult meg vasúti fővonal és fejlődött a városi közösségi közlekedés, Budapest mellett több vidéki nagyvárosban is. Bízzunk benne, hogy a következő, a 2014–2020-as időszak a valamivel kisebb források mellett is – okosan felhasználva – hasonlóan szép eredményeket hoz.
Meggyőződésem szerint a közlekedési rendszer- és infrastruktúra-tervezés a mérnöki tudományok „leghumánabb” része, hiszen a tervezett létesítményt emberek használják, „lakják”, idejük jelentős részét az ilyen célra kialakított környezetben töltik. A városok élhető közterületeit nagymértékben a közlekedési funkció határozza meg.
A tervezői piac meghatározó szereplőjeként a mindennapokban ennek a kihívásnak kívánunk megfelelni, legyen szó közúti, vasúti vagy városi közlekedési infrastruktúra tervezéséről. Bármelyiket tervezzük is, a terv az azt használó emberről szól.
Mindig lehet jobban csinálni, a szüntelenül változó társadalmi-gazdasági környezet által befolyásolt külső trendeknek folyamatosan megfelelni, a szolgáltatási színvonal javításától, a jobb szervezéstől, az építészetileg is igényes városi dimenziók kialakításáig minden részletre kiterjedően tervezni.
Természetesen az egyes szakterületeken belül a technológiai fejlődés – sokszor új dimenziókat nyitó – megoldásai is befolyásolják a tervezést, gyakran teljesen új válaszokat kell adni az alapvető kérdésekre.
Ez a rendezvény szakmai előadásaival évről évre új gondolatokat hoz, újonnan felmerülő problémákkal szembesíti és továbbgondolásra készteti a résztvevőket.
Kívánom Önnek is, kedves Olvasó, hogy sok új ötlettel, gondolattal gazdagodjon a konferencián!•