Részvétel vasútépítési munkákban
A IV. páneurópai korridor magyarországi szakaszán jelenleg Gyomaendrőd–Békéscsaba vonalszakaszon folynak a munkák. A Vasútvill Kft. profiljának megfelelően a nagyvasúti villamos felsővezeték átépítésén dolgozik, és az ahhoz kapcsolódó létesítmények, így a térvilágítás, villamos váltófűtés, biztosítóberendezés tartalék energiaellátása, a villamos felsővezeték helyi távvezérlése (HETA) fejlesztésből veszi ki a részét. Munkája eredményeként megújulnak a Gyomaendrőd–Csárdaszállás, Csárdaszállás–Mezőberény vonalak, valamint Csárdaszállás állomás villamos felsővezetéki berendezései. Térvilágítás, villamos váltófűtés és HETA átépítés tekintetében Csárdaszállás, Mezőberény és Murony állomások tartoznak hatáskörébe. A munkálatok az előre meghatározott ütemterveknek megfelelően haladnak. Jelenleg befejezéséhez közeledik a Gyomaendrőd–Csárdaszállás–Mezőberény szakasz átépítése.
A beruházás keretében közúti aluljáró épül Gyomaendrőd állomáson, ahol a feszültségmentes munkaterület biztosítása érdekében a villamos felsővezetéki berendezés kiszigetelési munkáit végzi a Vasútvill Kft.
Az V. páneurópai korridor Szajol–Püspökladány magyarországi szakaszán folyik a felújítási munka. A nagyszabású beruházás villamos felsővezetéki részében a Vasútvill Kft. az OVIT Zrt. és a BSS Kft. részvételével – OVB – konzorciumot alkotva végzi a munkálatokat. A megújuló felsővezetéki berendezés kialakításában a Vasútvill Kft. jelenleg Kisújszállás és Püspökladány állomásokon végez oszlopállítási, illetve Törökszentmiklós állomáson szerelési munkát, az OVB Konzorcium műszaki irányítójaként pedig felügyeli a konzorciumi tagok tevékenységét is.
A korridorhoz tartozó Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk–Boba vonalszakasz villamosítását 2010-ben fejezte be a társaság. Üzembe helyezése óta a berendezés az elvárásoknak megfelelően működik. A Vasútvill Kft. készíti a vasútvonalon létesülő ETCS biztosítóberendezéshez szükséges optikai kábel terveit, a telepítés még ebben az évben megtörténik.
A társaság rendelkezésére álló tervezői és kivitelezői kapacitásával az 1949. évi alapítása óta eltelt 64 év építési tapasztalatainak birtokában pályázik a következő időszerű feladatokra. Ennek megfelelően bízik benne, hogy részt vehet a GYSEV-vonalak villamosításában, valamint Békéscsaba és Székesfehérvár MÁV-állomások átépítési munkáiban.•