Okos ügyfélkezelő megoldás okos városoknak
Az IBM Magyarország megbízásából 2011-ben folytatott kutatás adott lehetőséget a Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központjának Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete Smart Cities című tanulmányának elkészítésére.
A hazai városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájának területén zajlott folyamatról lapunk sorozatban osztotta meg az információkat. A bemutatott Okos városok kutatás során – amelyben Veszprém is részt vett – szakértők feltérképezték a lehetőségeket, települési adottságokat és jellegzetességeket, majd megfogalmazták, hogy mi szükséges ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljon.
A tanulmány például arra is rámutatott, hogy a veszprémi önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát nagyban javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. Az idén tavasszal megfogalmazott javaslatok mára fejlesztésekben valósultak meg, az IBM Magyarország – Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának felkérésére – megbízást adott a Pannon Egyetemnek a rendszer kidolgozására. Részletes egyeztetések alapján az önkormányzat úgy döntött, hogy a már meglévő és működő informatikai rendszereket is figyelembe véve, megvalósítja a panaszkezelési folyamatok optimalizálását.
Az új eljárás során a bejelentés azonnal megjelenik az illetékes ügyintéző számítógépén, és késedelem nélkül, rögtön elkezdődhet a szükséges beavatkozás. A bejelentést tevő az ügy minden lépéséről értesül, mert a bejelentés státuszát a városi weblapon nyomon tudja követni, bizonyos intézkedésekről pedig SMS-ben is üzenetet kap. A felületen a parlagfűveszélytől az úthibákig, a csúszós úttól az illegális szemétlerakásig, az áramkimaradástól a csőtörésig mindent be lehet jelenteni. Az állampolgárok és a hivatal dolgozói statisztikai kimutatások révén kapnak értesítést az ügyintézés sikerességéről.•