Hogyan veszélyezteti az MI a brandépítést?
Szakértők szerint a mesterségesintelligencia-alapú alkalmazások nagyságrendileg ugyanazzal az ötven színkombinációval dolgoznak. Ráadásul az MI nem képes – egyelőre legalábbis – teljesen újat alkotni, ezért a végeredmény sablonos lehet. Akik az MI-t használják egy logó vagy egy honlap gyors elkészítéséhez, olyan lehetőségekből válogathatnak, amelyeket jó eséllyel valakik korábban már felhasználtak.
Másik típushiba a vállalkozások weboldalának pozicionálásánál jelentkezik. A legtöbben nem jól határozzák meg a termékeik minőségét, amit így a honlap sem képes igazán tükrözni. Ha például egy cég megjelenése nem tudja hűen visszaadni az általa képviselt márka erejét, annak következménye súlyos bevételkiesés lehet. Az is visszatérő probléma, ha a webshop nem mobilbarát fejlesztést kap, hiszen napjainkban a látogatók jelentős része okostelefonokon keresztül „érkezik”.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján egyes szakértők arra jutottak, hogy az MI csak egy eszköz a megoldáshoz vezető úton, az igazi megoldást azonban továbbra is a szakértelem jelenti.•
Címlapkép forrása: Depositphoto/BiancoBlue