Egymillió élelmiszercsomag
A startupot alig néhány éve, 2020 nyarán azzal a céllal hozta létre négy egyetemista, hogy tegyenek valamit az ételpazarlás ellen, és növeljék a cégek és fogyasztók fenntarthatóság iránti elkötelezettségét.
A felhasználók az applikáción keresztül lakhelyükhöz közel eső üzlet- és vendéglátó egységekből, valamint pékségekből és szállodákból vásárolhatnak ételcsomagokat az eredeti árhoz képest 40-70 százalékos kedvezménnyel. A vállalat legnagyobb partnerei között van például a Spar, az Interspar, a Penny, valamint a Coop egyes egységei, de megállapodtak a Lipóti pékséggel, a Café Frei és a Starbucks kávézólánccal is.
Magyarországon a cég Budapest mellett 190 településen van jelen, és kétezer partnerrel áll kapcsolatban. Terveik között szerepel, hogy minél több nagy élelmiszerláncot sikerüljön megnyerniük. A szolgáltatás Magyarország mellett Szlovákiában és Csehországban is elérhető, a két külföldi piacon a magyar startup cég mintegy félezer partnerrel rendelkezik, az applikációjukat pedig félmillióan töltötték le. A társaság további külföldi terjeszkedést tervez, a célországok között van Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Görögország és Bulgária. A Munch hazai felhasználói az elmúlt években közel egymilliárd forint megtakarítást értek el.•