Hogyan írja át a marketinget az MI?

Az elmúlt években rohamtempóban törtek előre a videós tartalmak, melyek kiemelkedő ered­ményekkel építik az ügyfélkapcsolatokat, mutatnak be szolgáltatásokat, termékeket vagy éppen erősítik a vállalati márkát.


A kutatások szerint az audovizuális tartalmak bevetése érezhetően nagyobb eséllyel vezet valós vásárláshoz, ezért a vállalkozások döntő többsége jelentős forrásokat biztosít videómarketingre.

A videók hatékonyságát már mesterséges intelligencia (MI) – ezen belül is az emberi agy működését imitáló algo­ritmusokkal működő deep learning technológia – is támogatja, mely páratlan pontossággal képes megszólítani az adott célcsoportokat, és maximalizálhatja a személyre szabott tartalom­gyártásban rejlő üzleti lehetőségeket. Az MI első­sorban abban képes segíteni, hogy a bevitt elemeket (hangot, képet) az algoritmus tetszőleges számú verzióba tudja rendezni (például nem, kor vagy érdeklődési kör szerint) és tesztelni a külön­böző fogyasztói szegmenseken, így képes kiválasztani a leghatékonyabb videó­­variánsokat. Ezzel a technológiát alkalmazó cégek nem kevés időt, költséget és erőforrást tudnak meg­takarítani.

A jelenlegi technológia szerint élő szereplők állnak a kamerák elé és „tanítják meg” az algo­ritmust a betűk és szavak kiejtésére, ám várhatóan rövid időn belül már nem csupán a fel­­vételeken szereplők mimikáját és szájmozgását tudják a későbbiekben a célok szerint módosítani, de a kinézetüket is. Ez elvezethet oda, hogy akár nagy­játék­filmek erő­forrás­igényét és költség­­­vetését is optimalizál­hatja a minőségi szintet ugró technológia, vagy élőben is lehetségessé válik az alkalmazása.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022
Címkék

Innotéka