Három évtizedes a kaizen hagyomány
A kaizen világszerte úgy ismert, mint a szervezetek hosszú távú versenyképességi stratégiájának egyik alappillére. A kaizen folyamatos fejlesztést jelent, a szervezet dolgozói által végzett jobbítási javaslatokat foglalja magába. A kaizen tevékenység célja a vevői igények minél magasabb szintű kiszolgálása, lehetséges eszközei a minőségfejlesztés, költségcsökkentés, valamint a szállítás és vevőkiszolgálás pontosságának és rugalmasságának növelése. Egy javaslat bármilyen üzleti vagy működési folyamatra vonatkozhat, lefedhet költségcsökkentési, energiamegtakarítási, környezetvédelemi témát. A Magyar Suzuki kaizen tevékenysége valamennyi területen támogatja a munkatársak részvételét a fejlesztési folyamatokban.
A vállalat számára kiemelten fontos, hogy megbecsülje kollégái ötleteit, ezért a Magyar Suzuki Zrt. alapításának évétől kezdve integrálta esztergomi leányvállalatának működésébe a japán hagyományokon alapuló kaizen javaslati rendszert. A munkatársak a javaslatok nyomon követésére alkalmas informatikai rendszeren keresztül tudják benyújtani újítási javaslataikat. A javaslatok kivitelezésében az érintett szervezeti egységek és szakterületek vesznek részt. A kaizenek megvalósítása után a vállalat a vezetés által meghatározott díjkategóriák szerint újítási díjat fizet az ötletet benyújtónak.
A vállalat vezetése fontosnak tartja, hogy a folyamat során szorosan együttműködjön munkatársaival, illetve hangsúlyt helyez az elért eredmények, lényeges tudnivalók kommunikálására. Az esztergomi gyár 2021-től új hagyományt kíván teremteni az évente megrendezendő kaizen versennyel, melynek célja a munkavállalók motivációjának fenntartása, továbbá a a kiemelkedő kaizen tevékenységet végző kollégák jutalmazása. A kaizen nem egyéni vállalás, hanem mindenki közös érdeke, hiszen a munkavégzés és a munkakörnyezet javítása a vállalat működésének egészére kihat.
A Magyar Suzuki Zrt. büszke arra, hogy javaslati rendszere alkalmas az esetleges balesetmegelőzési lehetőségek, valamint kockázati tényezők feltárására is. A Hiyari-Hatto-Kigakari (HHK, magyarul: Rémület-Ijedtség-Aggály) kockázatértékelési módszert a Suzuki Motor Corporation valamennyi gyárában bevezették, illetve alkalmazzák.•