Bajai ganzosok és az új metrószerelvények
Szélesebb körben kevéssé ismert, hogy az Alstom nevével fémjelzett új metrószerelvények – egyébként magyar mérnökök által kifejlesztett – elektronikus hajtásrendszerének berendezéseit (inverterek, segédüzem, input box) bajai ganzosok szerelték, integrált áramköri kártyáit ők gyártották, és az egész hajtásrendszert a GTKB nagyfeszültségű próbatermében tesztelték, mérték be. A GTKB mérnökeinek innovatív tudása pedig a fejlesztéseik alapján beépülő kisebb, ám lényeges készülékekben testesül meg, így például az ITM–126 szakaszoló átkapcsoló, melynek rendeltetése a biztonságos munkavégzéshez, az alagúti mentéshez szükséges távvezérlésű, illetve kézi működtetésű rövidrezáró és szakaszoló átkapcsolás biztosítása.

A GTKB Kft. gyártja a biztonságos üzemeltetéshez szükséges tartalék áramköri kártyák teljes szortimentjét is, valamint e cég a hajtásrendszer javításainak kivitelezője is.
Mindez persze a teljes metrószerelvényhez mérve egy viszonylag kicsi, ám nélkülözhetetlen beszállítói pozíció. A bajai Ganzot – amely a nagynevű Ganz-járműgyártás büszke örökösének vallja magát – több évtizedes múltra visszatekintő szakmai tevékenysége és gyártási kultúrája, széles skálán mozgó gyártási képességei, meglévő gyártási és kiváltképp próbatermi infrastruktúrája, legfőképpen pedig komoly tudása teszi megbízható és fontos partnerré.
A GTKB Kft.-nek lényeges tevékenységi szegmense a készülékgyártás villamosokhoz és trolibuszokhoz. E téren széles körű üzleti kapcsolatokat ápol hazai és külföldi közlekedési vállalatokkal, járműjavítókkal. Társaságunk stratégiája, hogy fejlesztésekkel menjen a piaci igények elébe – erre a legjobb példa a pneumatikus trolibusz-áramszedő család kifejlesztése.•