Vágányépítés a Déli összekötő vasúti hídon

A Normálnyomtáv Kft. 1991-ben alakult. Cégünk fő profilja a vasúti pálya- és mélyépítés. A hagyományos vasúti felépítmények építése mellett foglalkozunk a különleges vasúti felépítmények kivitelezésével (sínkörülöntéses, RAFS, CDM-rendszerű vágányok); füves, paneles, szerelőaknás vágányok, valamint darupályák építésével és fenntartásával.


A cég megalakulása óta eltelt több mint harminc évben az ország egész területén részt vettünk a városi villamosvonalak építésében, korszerűsíté­sében, a főváros mellett Szegeden, Debrecenben, Miskolcon és Hódmezővásárhelyen is.

Több egyéb munkánk mellett jelenleg az M3-as metró vágány­felújításában is szerepet vállalunk, és nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy részt vehetünk a Déli összekötő vasúti híd vágány­építésében. Az elmúlt évben az elkészült két új híd­szerkezeten cégünk ki­vitelezé­­sé­­ben valósultak meg a körül­öntött vágányok. Az első híd vágányai tavaly április­ban, a második híd­szerkezeté pedig novemberben készültek el. A második híd esetében a 494 méter hosszú körülöntött vágányt téli körülmények között, 16 nap alatt kellett elkészítenünk. Az alkalmazott Edilon körülöntő anyag rendkívül szigorú beépítési technológiai fegyelmet és klimatikus körülményeket követelt meg.

Sínek körülöntése a Déli összekötő vasúti hídon.

A kivitelezés során ezért a vágány­építés idejére ideiglenes sátrat építettünk. A sátorváz 15 milliméter OSB lap, valamint 10 centiméter homlokzati hőszigetelő réteg borítást kapott. Az ideiglenes sátor hossza 140 méter volt, így a vágány­építést négy fogásban el tudtuk készíteni. Az Edilon által meg­követelt beépítési hőmérsékletek biztosíthatósága érdeké­ben energetikailag méreteztettük a sátrat, a szükséges fűtési kapacitás meghatározása érdeké­ben. A sátor fűtését két darab 220 kilowatt teljesítményű gázolajos mobil hőlégfúvó be­rende­zés biztosította. A sátor fűtésére 2 köb­méter gázolajat használtunk el.

Munkavégzés sátorban, téli körülmények között.

A kivitelezés során a mérnökkel, a megrendelővel és az üzemeltetővel kialakult gördülékeny együtt­működésnek köszönhetően a 494 méter hosszú vágány építését négy nappal a határ­­idő előtt be tudtuk fejezni. Egy híd­szerkezeten több mint 26 tonna Edilon körülöntő anyagot építettünk be. Az első híd­szerkezet esetében a Rákóczi híd külső sávjának le­zárása mellett még megoldható volt a körülöntő anyag bedaruzása a közúti hídról a vasúti hídra. A második híd­szerkezetnél erre már nem volt lehetőségünk. A körülöntő anyagot kézzel kellett behordanunk az építés helyszínére a hídfőkből. A Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik körülöntött vágányát ez év júliusában fogjuk kivitelezni.

Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására és a speciális vágány­építésből eredő kihívásokra. Munkáink során törekszünk a megrendelőink elégedettsé­gének folyamatos fenntartására, növelésére, továbbá hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére. Meg­rendelőink igényeit korszerű technológiákkal, felkészült személy­zettel, gyors és pontos munkavégzéssel igyekszünk kielégíteni.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022
Címkék

Innotéka