Fókuszban Nyugat-Magyarország
A Homlok Építő Zrt. 2016-ban alakult, és már az első teljes üzleti évben közel 650 millió forintos forgalmat bonyolított, azóta pedig megtöbbszörözte éves árbevételét, amely mára meghaladta a tízmilliárd forintot. A cég stratégiai gondolkodásmódjára jellemző a tudatos technológiai fejlesztés, az innovatív gondolkodás, ezért cégcsoportszinten több mint négymilliárd forintot fordított eddig gépparkja bővítésére, fejlesztésére. Egyebek között ennek a tudatos építkezésnek köszönhetően növekedett a hatékonyság, ami több projektben is megmutatkozott az elmúlt időszakban.
A társaság a GYSEV Zrt. megbízásából generálkivitelezőkét valósítja meg idén tavaszra a Szombathely–Kőszeg vonal felújítását, melynek keretében nemcsak Kőszeg vasútállomása és a vonalhoz tartozó hét megállóhely újul meg, hanem mintegy 10 kilométer hosszban nyílt vonali vágány átépítésére, ágyazatrostálásra is sor került. Itt mutatkozott be Közép-Európában elsőként az a francia Geismar S2PV technológia, amely a vágánymezők és kitérők fektetésének újszerű és hatékony módszere. A technológiát alkotó három speciális egység irányított együttműködése eredményeként akár nyolcszor rövidebb idő alatt elkészülhet a vágányfektetési munka a hagyományos technológiához képest.
Nem ez az egyedüli megbízás a régióból: a vállalat tavaly ősszel fejezte be ötéves történetének eddigi legnagyobb volumenű projektjét, a Szabadbattyán–Balatonfüred vonalszakasz villamosításához kapcsolódó pályarekonstrukciós munkákat. A fejlesztés tartalmazta Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs vasútállomások akadálymentesítését és átépítését, megtörtént a teljes vágányhálózat és a kitérők cseréje, valamint Balatonakarattyán a Csittényhegyi alagút pályahálózatának és csatlakozó szakaszainak átépítése, a pálya lesüllyesztése. Ám nem csak pályaépítési munkákkal van jelen a cég a térségben, a Homlok Zrt. nevéhez fűződik a Szombathelyi Képtár rekonstrukciója, valamint a szintén a városban található Brenner parki víztorony korszerűsítése is.
A vállalat számára komoly referenciát jelenthet a jövőben, hogy részt vett a zalaegerszegi járműipari tesztpálya működtetéséhez kapcsolódó 650 négyzetméter nettó alapterületű irányító központ kivitelezésében. A Homlok Zrt. jelenleg az ország legnagyobb tájépítészeti fejlesztésének számító új bükfürdői városközpont megvalósítására fókuszál. A 2,4 milliárd forint költségvetésű, két hektárt érintő beruházás az év végén, a fürdő 60 éves fennállására fejeződhet be. A projekt során teljesen megújul Bük város központja: 1500 négyzetméter alapterületű látogatóközpont épül, a hozzá tartozó parkolóval, kerékpárúttal, valamint egy olajfúró tornyot szimbolizáló kilátóval. Mindezek mellett szűkebb pátriájukban, Nagysimonyiban is folyik kivitelezés, melyet örömmel végeznek.
A társaság a jövőben is szerepet vállal Nyugat-Magyarország infrastrukturális fejlesztésében: idén januárban az M80-as autóút Körmend–Rábafüzes országhatár közötti kétszer egy sávos szakaszához kapcsolódó Körmendi Mérnökségi telep építését nyerték el.•