Fókuszban Nyugat-Magyarország

Több beruházásban is érdekelt Nyugat-Magyarországon a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Homlok Építő Zrt., mely nemrég ünnepelte ötéves születésnapját. A hazai vasútépítés és pályafelújítás egyik legfiatalabb szereplője új technológia bevezetésével vesz részt a Szombathely–Kőszeg vonal felújításában, és ugyancsak meghatározó szerepet vállal több magasépítési munkában is.


A Homlok Építő Zrt. 2016-ban alakult, és már az első teljes üzleti évben közel 650 millió forintos forgalmat bonyolított, azóta pedig megtöbbszörözte éves árbevételét, amely mára meghaladta a tízmilliárd forintot. A cég stratégiai gondolkodásmódjára jellemző a tudatos technológiai fejlesztés, az innovatív gondolkodás, ezért cégcsoportszinten több mint négymilliárd forintot fordított eddig gépparkja bővítésére, fejlesztésére. Egyebek között ennek a tudatos építkezésnek köszönhetően növekedett a hatékonyság, ami több projektben is megmutatkozott az elmúlt időszakban.

A társaság a GYSEV Zrt. megbízásából generálkivitelezőkét valósítja meg idén tavaszra a Szombathely–Kőszeg vonal felújítását, melynek keretében nemcsak Kőszeg vasút­állomása és a vonalhoz tartozó hét megállóhely újul meg, hanem mintegy 10 kilo­méter hosszban nyílt vonali vágány átépítésére, ágyazat­rostálásra is sor került. Itt mutatkozott be Közép-Európában elsőként az a francia Geismar S2PV technológia, amely a vágány­mezők és kitérők fektetésének újszerű és hatékony módszere. A technológiát alkotó három speciális egység irányított együtt­működése eredményeként akár nyolcszor rövidebb idő alatt elkészülhet a vágány­fektetési munka a hagyományos technológiához képest.

A Szombathely–Kőszeg vasútvonal felújítása

Nem ez az egyedüli megbízás a régió­ból: a vállalat tavaly ősszel fejezte be öt­éves történetének eddigi legnagyobb vo­lumenű projektjét, a Szabad­battyán–Bala­ton­füred vonal­szakasz villamosításá­hoz kapcsolódó pálya­rekonstrukciós munkákat. A fejlesztés tartalmazta Polgárdi, Balaton­kenese, Balaton­fűzfő és Alsóörs vasút­állomások akadály­mente­sí­tését és átépíté­sét, megtörtént a teljes vágány­hálózat és a kitérők cseréje, valamint Balaton­akarattyán a Csittény­hegyi alagút pálya­hálózatának és csatlakozó sza­ka­szainak átépítése, a pálya lesüllyesztése. Ám nem csak pálya­építési mun­kák­kal van jelen a cég a térségben, a Hom­lok Zrt. nevéhez fűződik a Szombat­helyi Képtár rekonstrukciója, vala­mint a szin­tén a városban található Bren­ner parki víztorony korszerűsítése is.

A vállalat számára komoly referenciát jelenthet a jövőben, hogy részt vett a zala­egerszegi járműipari tesztpálya működtetéséhez kapcsolódó 650 négyzet­méter nettó alapterületű irányító köz­pont kivitelezésében. A Homlok Zrt. jelenleg az ország legnagyobb tájépítészeti fejlesztésének számító új bükfürdői város­központ meg­valósítására fókuszál. A 2,4 milliárd forint költségvetésű, két hektárt érintő beruházás az év végén, a fürdő 60 éves fennállására fejeződhet be. A projekt során teljesen megújul Bük város központja: 1500 négyzetméter alapterületű látogató­központ épül, a hozzá tartozó parkolóval, kerékpárúttal, valamint egy olajfúró tornyot szimbolizáló kilátóval. Mindezek mellett szűkebb pátriájukban, Nagy­simonyi­ban is folyik kivitelezés, melyet örömmel végeznek.

Az új bükfürdői városközpont – folyamatban lévő beruházás

A társaság a jövőben is szerepet vállal Nyugat-Magyar­ország infra­strukturális fejleszté­sé­ben: idén januárban az M80-as autóút Körmend–Rábafüzes ország­határ közötti kétszer egy sávos szakaszához kapcsolódó Körmendi Mérnökségi telep építését nyerték el.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024  2025
Címkék

Innotéka