Újra a csúcs felé
Amióta a szakmában van, több mint húsz éve, több neve is volt már a cégnek. A jelenlegit – erre is utal benne a szám – 2000-ben kapta. Megalakulása után először technológiai rendszerek karbantartásával és javításával foglalkozott, később azonban, ahogy a megrendelések nőttek, változtak, igyekeztek rugalmasan alkalmazkodni az elvárásokhoz, a megrendelők kívánalmaihoz. Ennek megfelelően alakult át belső struktúrájuk is. A válság ugyanakkor arra kényszerítette őket is, hogy átgondolják működésüket, értékeljék, hogy merre tudnak továbbhaladni, és ehhez milyen változásokra van szükség.
Mindez a CH-PLUSSZ-2000 esetében tulajdonosváltással is együtt járt. 2013 tavasza jelentette a fordulópontot. Ekkor vált ki a cég az Olajterv-csoportból, és új tulajdonosokkal, részben pedig új menedzsmenttel folytatta addigi tevékenységét. Innovatív megoldásokra volt szükség, ha nem is a technológiában, de a cégvezetésben, a szervezésben mindenképpen.
„Az újra önállósodás számunkra azt jelentette, hogy tagja lettünk egy szoros érdekközösséget alkotó cégcsoportnak” – mondja Kovács Dániel, a cég ügyvezetője. Az új tulajdonostól nemcsak anyagi biztonságot remélt a cég, hanem azt is, hogy segít túllendülni a válság okozta nehézségeken. Ehhez egyrészről komoly újraszervezésre volt szükség. „A mai piac sokkal rugalmasabb erőforrás-gazdálkodást követel meg, ami magával hozza azt is, hogy gyakran kevesebb emberrel is meg tudjuk oldani ugyanazt a feladatot – folytatja az ügyvezető. – Ez kemény döntéseket követelt. Ahhoz, hogy megszabaduljunk a korábban a cég növekedését gúzsba kötő struktúráktól, nem kevés embert el kellett bocsátanunk, és sokaknak csökkenteni kellett a fizetését. Az azonban egyértelmű volt, hogy meg kell őrizni az állományt, hiszen a cég valódi értékét az emberek szaktudása, tapasztalata jelenti. Az újraszervezés pedig azt jelentette számunkra, hogy ezeknek az embereknek nemcsak meg tudtuk őrizni a munkahelyét, de biztosítottuk a fejlődést, és pozitív jövőképet is tudtunk nekik adni.”
Ma – kevesebb alkalmazottal, alvállalkozókkal – nemcsak azokat a feladatokat tudja ellátni sikerrel a cég, amelyekben az elmúlt húsz évben nagy gyakorlatot szerzett, de képes az új kihívásoknak is megfelelni. Ezek egyike a hazai vízközművagyon felmérésére vonatkozó VIKKA projekt, amelyben a cég – egy konzorcium tagjaként – közbeszerzést nyert. Az is mutatja, hogy az újraszervezés eredményes, hogy annak sikerében sokan bíznak. „A részvételünk ebben a projektben jelzés a piaci megrendelőknek is, hogy nemcsak a piacon vagyunk, de érdemes velünk dolgozni, tőlünk szolgáltatást rendelni, hiszen meg tudunk felelni a közbeszerzések szigorú követelményeinek, és megfelelő anyagi háttérrel is rendelkezünk.” Ez a projekt ugyanakkor arra is jó, hogy a cég számos új alvállalkozónak is munkát tud majd adni, ami – különösen a kevésbé fejlett kistérségekben, ahol dolgoznak – nagy segítséget jelent majd a helyi munkavállalóknak is.
„Adott esetben, direkt kereskedelmi formában, közvetlenül a gyártóműből is ki tudjuk szolgálni megrendelőinket. Kapcsolataink lehetővé teszik egyebek között innovációk, ipari készítmények, cső, csőkészítmények vagy akár szerelvények közvetlen importját is. IT szolgáltatásainkat Magyarország egyik legnagyobb IT szolgáltató cégére támaszkodva biztosítjuk, garantálva ezzel a maximális szakszerűséget és minőséget” – mondja Kovács Dániel.
Partnereket, megrendelőket pedig nem csak belföldön keresnek, hiszen éppen a tulajdonosváltás tette lehetővé, hogy a cég jelentősebb külföldi megrendelésekhez jusson. A Technoimpex Kft. mint új tulajdonos széles körű kereskedelmi kapcsolatokkal rendelkezik világszerte. Kapcsolati tőkéje révén a cég a gáz- és olajipari, vegyipari, gyógyszeripari és egyéb energetikai szektorok kivitelezési, karbantartási munkáiban jut lehetőségekhez bel- és külföldön egyaránt.•