A szaktantermeket akkoriban nem laboroknak nevezték, de talán nem is a megnevezés a fontos, hanem az ott folyó munka. Ezek a helyek manapság laborok, de a feladatuk ugyanaz, mint egykoron: bemutatni a természet sokszínűségét. Olyan időszakban, amikor ez a szépség egyre kevesebb fiatalt varázsol el. Ezért örvendetes, hogy szeptembertől több mint egymilliárd forintból újul meg huszonnégy középiskolai diáklabor a Selye János Diáklabor Hálózat kiépítésének részeként. A fejlesztések révén szeretnék gyakorlati eszközökön keresztül felkelteni a fiatalok figyelmét a kutatói pályák iránt. A cél az, hogy minél korábban, minél szélesebb körben elérhetővé tegyék a fiataloknak a legújabb innovációs eszközöket, és bemutassák a legújabb tudományos eredményeket.
A jó példák kellenek, a húzóhelyek sokat lendíthetnek egy adott közösségen, de nem csak huszonnégy megújulásra váró labor van az országban. Mindenütt biztosítani kell a hétköznapi csodákat, és nemcsak a kutatói pályára készülőknek, hanem minden diáknak.•