Az Akadémia a minőségi oktatásért

A tudományosan megalapozott oktatáshoz járul hozzá a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja – az intézmény a húsz nyertest összesen 199 millió forinttal támogatja.


A személyre szabott tanulás szolgálatába állított digitális technológiák, innovatív pedagógiai eszközök, probléma­megoldó tevékenységen alapuló nyelvoktatás, tanulási kudarcok megelőzése a tanulási környezet átalakításával – néhány nyertes téma a 2021-ben új névvel és új tartalommal kiírt, korábban Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program­ként ismertté vált akadémiai pályázaton. (Az Akadémia 2014-ben hirdette meg először a közoktatás fejlesztésének tudományos megalapozását célzó pályázatot.)


Freund Tamás, az MTA elnöke szerint „az iskola sok gyermek számára a fegyelmet, a látszólag unalmas és érdektelen dolgok kínnal-keservvel történő elsajátítását jelenti. Rajtunk is múlik, hogy ez a helyzet megváltozzon. Bár az utóbbi évtizedekben a folyamatos nekiveselkedéseknek köszönhetően az iskola – még ha nem is olyan, mint amilyennek álmainkban szeretnénk – sok átalakuláson ment keresztül, az oktatás területén mindig érdemes tenni, és mindig van is mit tenni.” Az Akadémia költségvetésének növekedése lehetővé teszi az évi 200 millió forintos program támogatására rendelkezésre álló keret fokozatos, a jelenlegi összeg kétszeresére emelését. Csapó Benő, a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program vezetője szerint a tudományos megalapozottságú közoktatásra azért is szükség van, mert a PISA-tesztek eredményei alapján a magyar diá­kok teljesítménye romlik, ezt a trendet pedig meg kell fordítani.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka