<
Inno-tér
2020. szeptember 4.

Több az internetes káreset

Többszörösére emelkedtek a cyberkárokkal kapcsolatos bejelentések világszerte, ami elsősorban arra vezethető vissza, hogy a világjárvány remek lehetőségeket kínál a csalóknak. A statisztikák szerint a COVID–19-hez kapcsolódó e-mailes támadások 667 százalékkal növekedtek az elmúlt időszakban. De azért megmaradtak a klasszikus támadási formák is.


Változatlanul magas magas eset­szám­mal regisztrálnak zsarolóvírusos tá­madá­sokat, és bár a szakemberek külön hang­súlyozzák: soha ne teljesítsük a fizetési felszólítást, mégis sokan így próbálják kezelni a problémát. Teszik mindezt annak ellenére, hogy akár egy távoli hozzáféréssel is le lehetne szedni a vírust a gépről.

Viszonylag gyakran előfordul, hogy nem érkezik meg hozzánk a már kifizetett termék, ráadásul a szolgáltató­val sem tudunk zöld ágra vergődni. Ilyenkor hasznos összegyűjteni a vásárlást vissza­igazoló e-mailt, a számla­másolatot a ki­fi­ze­tés­ről, illetve minden kap­csolódó kép­­ernyő­mentést, amely doku­men­tálja a sike­res fi­ze­tési folyamatot. Ezek benyújtását kö­ve­tően élhetünk kárigényünkkel a biztosító­nál. Az internetes visszaélések gyakran a magánéletet is elérik. Egy szakítás után az egyik fél közösségi oldalán továbbra is kapcsolati státuszban jeleníti meg volt kedvesét. Ezeken az oldalakon jogunkban áll jelenteni az ilyen eseteket, ezért érdemes minden egyes jogsértő fotót, kommentet és üzenetet lementeni, hogy akár kárigénnyel is fordulhassunk a biztosítóhoz.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020
Címkék

Innotéka