Több az internetes káreset
Változatlanul magas magas esetszámmal regisztrálnak zsarolóvírusos támadásokat, és bár a szakemberek külön hangsúlyozzák: soha ne teljesítsük a fizetési felszólítást, mégis sokan így próbálják kezelni a problémát. Teszik mindezt annak ellenére, hogy akár egy távoli hozzáféréssel is le lehetne szedni a vírust a gépről.
Viszonylag gyakran előfordul, hogy nem érkezik meg hozzánk a már kifizetett termék, ráadásul a szolgáltatóval sem tudunk zöld ágra vergődni. Ilyenkor hasznos összegyűjteni a vásárlást visszaigazoló e-mailt, a számlamásolatot a kifizetésről, illetve minden kapcsolódó képernyőmentést, amely dokumentálja a sikeres fizetési folyamatot. Ezek benyújtását követően élhetünk kárigényünkkel a biztosítónál. Az internetes visszaélések gyakran a magánéletet is elérik. Egy szakítás után az egyik fél közösségi oldalán továbbra is kapcsolati státuszban jeleníti meg volt kedvesét. Ezeken az oldalakon jogunkban áll jelenteni az ilyen eseteket, ezért érdemes minden egyes jogsértő fotót, kommentet és üzenetet lementeni, hogy akár kárigénnyel is fordulhassunk a biztosítóhoz.•