Inno-tér
2023. november 29.

Mennyit ér a big data?

A legfrissebb kutatások szerint globálisan a vállalatok már több mint 40 százaléka használ big data analitikát. A legnagyobb adatmogulok között olyan brandek is vannak, mint a Google, a Netflix vagy akár a Coca-Cola. De vajon milyen előnyökkel jár az adatvezérelt szemlélet?


Adatvezérelt szemléletForrás: Freepik.com

Az adatok szinte minden üzleti területen versenyelőnyhöz juttathatják az azokat tudatosan feldolgozó vállalatokat, különösen abban az esetben, ha nem kizárólag saját magukról, hanem a többi piaci szereplőről rendelkezésre álló információkat is kiérté­kelik. Néhány példa a legnagyobbak megoldásaiból. 

A Google a saját belső erőforrás-menedzsmentjében hasznosítja a digitálisan rendelkezésre álló információkat, a Coca-Cola az ügyfél-elégedettséget javítja folyamatosan, a Netflix pedig a tartalomfejlesztéssel kapcsolatos döntéseit alapozza a big datára, hogy a lehető legmegfelelőbb „termékeket” kínálja a nézőinek. Az újítások bevezetésével már valóban érzékelhető eredményeket tudnak felmutatni – állítják a big data eredményeire fókuszáló kutatások. Az adatokban rej­lő összefüggéseket feltáró cégek eredményesebb stratégiai döntésekről (69%), a működési folyamatok hatékonyabb irányításáról (54%) és javuló ügyfélkapcsolatokról (52%) számolnak be, de legalább 10 százalékos költségcsökkenést is realizálhattak. A számok ismeretében, nem meglepő módon, egyre több cégnél jelennek meg az akár részfeladatokra specializálódott adatelemzők, olyannyira, hogy 2027-ig körülbelül 1,4 millió új munkahelyet hívhat életre a jelenleg kibontakozó óriási üzleti igény.•

Címlapkép forrása: Freepik.com

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka