MI-vel hasít a LinkedIn
Szakértők szerint ezzel a Microsoft a prémium üzletág által nemrég bevezetett mesterségesintelligencia-szolgáltatásnak kívánt egyfajta figyelemfelkeltető ingyen reklámot nyújtani. Az MI feladatai közé tartozik egyebek között az álláshirdetések szűrése; a rendszer ugyanis meg tudja állapítani, hogy alkalmas lenne-e a felhasználó az adott munkakör betöltésére, emellett arra is képes, hogy a munkát keresők számára vonzóbbá tegye a LinkedIn-profiljukat, ráadásul igény esetén automatikusan generálhat írásos üzeneteket, amelyeket elküldhet a munkaadóknak.
A LinkedIn vezérigazgatója, Dan Shapero tájékoztatása szerint 2023-ban 25 százalékkal nőtt a prémium előfizetők száma. A több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező LinkedIn konkrét előfizetői számai továbbra sem publikusak, az árakból – havi 40 dollártól/eurótól indulnak – pedig nehezen lehetne következtetni rájuk, mert az összeg, a szolgáltatási csomagok minőségétől függően, meredeken emelkedik. Ugyancsak a közösségi oldallal kapcsolatos hír, hogy hamarosan egyszerűbb, puzzle-szerű és szókirakós játékok érkeznek a platformra, az egyikről már hivatalos képernyőképet is közzétett a cég.•
Címlapkép forrása: Wikipedia