Sebesen terjed az MI
A Google, az Amazon és a Microsoft felhőalapú rendszerei már mind képesek MI segítségével elemezni és döntéseket támogatni. Ezek a cégek bérbe is adják a mesterséges intelligenciát: a gyors számítókapacitás mellett nagy mennyiségű és sűrűségű adatot tudnak elemezni. A YouTube pedig már most több pénzt keres hirdetésekből – 2019-ben összesen 15 milliárd dollár volt a hirdetési bevétele –, mint a hagyományos média legnagyobb szereplői, az ABC, az NBC és a Fox csatornák együttvéve; ez pedig jól mutatja, hogy mekkora ereje van a digitális vállalatnak.
Ugyanakkor már nem csak a techóriások élnek az MI erejével, vállalatok ezrei használják ki a technológia adta lehetőségeket. A McDonald’s MI-vezérlést tervez az éttermekben, a Starbucks 2020 végére 4000, MI-vel működő baristát fog alkalmazni, a 7-Eleven már meg is nyitotta első, pénztáros nélkül működő üzletét – ahol a vásárlók csak leemelik a polcról a termékeket, majd egyszerűen kisétálnak a boltból; bankkártyájukat az MI „szemei” segítségével terhelik meg – és az Amazon is több Amazon Go boltot nyitott már meg hasonló technológiával.
Schannen Frigyes, a Roland Berger partnere szerint hamarosan mindenki számára elérhetők lesznek az úgynevezett neurális hálózatok, amelyek segítségével gyakorlatilag egy szuperfejlett mesterséges agy fogja támogatni döntéseinket, érzelmi sallangoktól mentesen, kizárólag a releváns üzleti tényeket figyelembe véve.