A technológia emberi arcai
A jelentés az Ericsson ConsumerLab több mint 22 éves, globális kutatási tevékenységének eredményein, illetve tíz világváros, összesen 30 millió haladó internetfelhasználóinak körében, 2017 októberében végzett online felmérés eredményein alapszik.
A jelentés tanulsága szerint a piac paradigmaváltáson megy keresztül, mivel a fogyasztók elvárása egyre inkább az, hogy digitális technológiai eszközeinket emberi interakciókkal irányíthassuk, vagyis a hanggal és érintéssel történő irányítás helyét átveszi a testbeszéddel, arckifejezésekkel és hanglejtéssel való irányítás, ami nagyban megkönnyíti a gyorsuló technológiai változások követését, az újabb és újabb eszközök kezelését.
A fogyasztók elvárásai szerint jöhetnének például az intelligens hirdetések (a virtuális vagy a kiterjesztett valóságban készült reklám már-már helyettesíti a terméket), dolgozhatnának helyettünk robotok (miközben pénzt keresnek nekünk), de azért legyen egyértelmű határ a robot és az ember közötti kommunikációban (is), és jöhetnének végre az „örök akkumulátorok”, hogy megoldódjon a folyamatos töltöttségi kérdés (ezzel pedig az elérhetőség).•