Inno-tér
2019. október 24.

51 diák vehette át az OTDT Pro Scientia aranyérmét

Rangos díjakban részesültek október 31-én az Országos Tudományos Diákköri Konfe-rencia (OTDK) legkiválóbb fiatal diákjai kiváló tudományos eredményeik elismeréseként a Magyar Tudományos Akadémián.


Az ez évi, immáron 34. alkalommal az Országos Tudományos Diákköri Tanács által, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Magyar Tudományos Akadémia fővédnökségével meghirdetett, és az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által támogatott OTDK-n részt vevő középiskolások száma megkétszereződött a korábbi évekhez képest és egy évtizednyi kihagyást követően ismét van Junior Pro Scientia Aranyérmes is. A rendezvénysorozat keretében több mint 4000 pályaművet mutattak be, melyeknek szerzői közül végül 51 fiatal kapott Aranyérmet, valamint a tudományos diákköri tevékenységet segítő munkájáért 58 oktató, kutató Mestertanár Aranyérem kitüntetést vehetett át továbbá átadtak egyéb különdíjakat és szakmai elismeréseket is.

Az OTDK hazánk immáron több mint hat évtizedes múltra visszatekintő legrangosabb tudományos rendezvényeként az alkotó fiatalok magas színvonalú bemutatkozási lehetősége, melynek kiemelt célja a felsőoktatásban tanuló tehetséges hallgatók munkájának megbecsülése, a tanár-diák szakmai kapcsolatok erősítése és támogatása, a diáktudományos tevékenység országos nyilvánosságának megteremtése és elismerése. A tudományos diákköri tevékenységben kiemelkedő eredményt elérő, a teljes hallgatói életpályát figyelembe véve kimagasló teljesítményt nyújtó fiatalokat minden második évben díjazza az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT). A legrangosabb hallgatói elismerés a Pro Scientia Aranyérem.

A 2019-es évben megrendezett XXXIV. OTDK-ra összesen 4118 pályamű érkezett be, melyek közül 488 hallgató kapott első helyezést, ezzel lehetőséget arra, hogy pályázzanak a Pro Scientia Aranyéremre. A beérkezett 313 Pro Scientia pályázatból összesen 51 fiatal tehetség kapott aranyérmet: 48 hallgató Pro Scientia Aranyérmet, művészeti tevékenységért 2 hallgató Pro Arte Aranyérmet és 1 középiskolás diák Junior Pro Scientia Aranyérmet.

Prof. Dr. Szendrő Péter, az OTDT elnöke kiemelte: „Több, mint 4000 magyar fiatal érezte úgy, hogy megméretteti magát az OTDK-n, közülük a legkiválóbbak, összesen 51 fő kapott most elismerést. Külön öröm számunkra, hogy egy évtizednyi kihagyást követően 2019-ben újra van Junior Pro Scientia aranyérmesünk, Veres Tamás személyében.”

Figyelemre méltó eredménye az idei évnek, hogy a versenyre jelentkező középiskolások száma a korábbi (2017) kiíráshoz képest megduplázódott, ami jó előjele annak, hogy a fiatal generációk érdeklődése fölkelthető a tudományos életpálya iránt.

A tudományos diákköröket támogató eredményes munkásságot is elismerte az OTDT Elnöksége az OTDT Arany Kitűzővel, melyet 2019-ben Aáry-Tamás Lajos címzetes egyetemi docens, az oktatási jogok biztosa; Gulyás Tibor innovációért felelős helyettes államtitkár, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája korábbi elnöke; Horváth Zita egyetemi tanár, felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár; Németh Gábor, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala jogi elnökhelyettese és Szabó István, az NKFI Hivatal innovációs és általános elnökhelyettese kapta.

Szabó István átveszi az elismerést Szendrő Pétertől

Szabó István, hangsúlyozta: „Kiemelt cél a megújuló hazai innovációs környezetben a felnövekvő generációk érdeklődésének fölkeltése és ösztönzése a tudományos életpálya iránt, amelynek egyik legfőbb állomása a sikeres OTDK szereplés. Idén sikerült megkétszerezni a középiskolákból érkező diákok jelentkezési számát, ami arra bíztat minket, hogy még nagyobb figyelmet fordítsunk a fiatal tehetséges felkutatására, motiválásukra.”

A rendezvényre megjelent Almanach kötetben valamennyi díjazott neve olvasható, csakúgy, mint a Mestertanár Aranyérem (és jogelődjei) kitüntetésben részesült oktatók és kutatók nevei is. Ők azok, akik az elmúlt három évtizedben meghatározó szereplői voltak a tudományos diákköri tevékenységnek, és ezen keresztül a teljes magyar felsőoktatásnak.

Forrás: NKFIH

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka