Kinek kell a szoftvergazdálkodási tanácsadás?
A szoftvergazdálkodási tanácsadás első ránézésre nem tartozik a technikai innováció sorába, ha azonban hátradőlünk és lefuttatjuk a memóriánkban az elmúlt hónapok, évek szoftverbeszerzési folyamatát vagy licencmegújítási, -hosszabbítási kényszerét, be kell látnunk, hogy a technikai fejlődéssel együtt jár az ezek optimális kihasználtságára irányuló erőfeszítés. Ne feledkezzünk meg a hardverekről sem, hiszen a felhalmozott géppark helytelen használata jócskán visszavetheti a vállalkozások hatékonyságát – ezzel együtt nyereségességét is.
Amennyiben cégen belül együtt tudunk működni hozzáértő és tanulékony IT szakemberrel, elegendő egy díjtalan vagy kis költséggel beruházható SAM (Software Asset Management) szoftver munkába állítása, ilyen például a SysAid által kínált megoldás, frissítése azonban az első letöltés után néhány dollárba fog kerülni. A Microsoft már SAM Partnert is segít találni. Ha magabiztosságunk nem terjed ki ilyen fokú önállóságra, hívjunk segítségül olyan tanácsadó céget, amely hatékonyan méri fel gépparkunk és programjaink életrevalóságát.
Miben segít a SAM?
- mindenekelőtt összehangolja vállalata licenceit;
- ennek következtében költséget takarít meg, így tervezhetővé teszi optimális beruházásait;
- rugalmasan kezeli vállalata növekedését, és az azzal járó felhasználói szükségletváltozásokat.
A SAM bevezetését minden esetben felmérés előzi meg, amely a cég nagyságától, alkalmazottai számától és munkaállomásaitól, licenceinek típusaitól függően akár négy-öt hétig is eltarthat.
Bevezetését követően működtetését egyfajta minőségbiztosítási rendszerként érdemes fenntartani: dokumentációját rendszeresen frissíteni és aktualizálni kell, az új licenceket saját részre kialakított vállalati sablon alapján kell felvenni, és folyamatosan felül kell vizsgálni az egyes licencek szükségességét.•