Facebook-hirdetések – koncepció nélkül

Egy friss kutatás szerint a hazai kis- és közép­vállalkozások (kkv-k) mintegy fele végez digitális marketingtevékenységet, azonban döntő többségük minden különösebb koncepció nélkül teszi mindezt. Ráadásul az érintett cégek harmada ki sem értékeli a hirdetések eredményét.


A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató országosan reprezentatív fel­mérését 5–249 főt foglalkoztató, 100 millió és 18 milliárd forint közötti árbevételű cégek körében, telefonos adatfelvétellel, 200 cégből álló mintán végezték.

Fizetős hirdetésre használt felületek az elmúlt egy évben (n=89, amely cégek végeznek marketingtevékenységet) Forrás: Digiméter-kutatás, 2021. tavasz

A kutatás egyebek között arra mutat rá, hogy a magyarországi kkv-k 45 százaléka végez digitális marketing­te­vé­kenységet, jellemzően a Facebookon (40%), a második leg­­népsze­rűbb lehetőség pedig az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28%). Az eredmény alapján elmondható, hogy a legnagyobb probléma nem a hirdetéseket feladók arányával, hanem a tevékenység mögött meghúzódó tudatosság hiányával van. A cégek döntő többsége (88%) ugyanis semmilyen előre rögzített célt nem fogalmazott meg maga előtt, ráadásul háromnegyedük nem is rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével sem. Az is problémát jelent, hogy a digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét, adatalapon csupán a cégek 4 százaléka igyekszik megközelíteni a cél­piacát. A felmérés arra is kitért, hogy kis erő­forrás-befektetés­sel gyors javulást lehetne el­érni: akár a dedikált munkatárs képzésé­vel, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka