Facebook-hirdetések – koncepció nélkül
A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató országosan reprezentatív felmérését 5–249 főt foglalkoztató, 100 millió és 18 milliárd forint közötti árbevételű cégek körében, telefonos adatfelvétellel, 200 cégből álló mintán végezték.
A kutatás egyebek között arra mutat rá, hogy a magyarországi kkv-k 45 százaléka végez digitális marketingtevékenységet, jellemzően a Facebookon (40%), a második legnépszerűbb lehetőség pedig az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28%). Az eredmény alapján elmondható, hogy a legnagyobb probléma nem a hirdetéseket feladók arányával, hanem a tevékenység mögött meghúzódó tudatosság hiányával van. A cégek döntő többsége (88%) ugyanis semmilyen előre rögzített célt nem fogalmazott meg maga előtt, ráadásul háromnegyedük nem is rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével sem. Az is problémát jelent, hogy a digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét, adatalapon csupán a cégek 4 százaléka igyekszik megközelíteni a célpiacát. A felmérés arra is kitért, hogy kis erőforrás-befektetéssel gyors javulást lehetne elérni: akár a dedikált munkatárs képzésével, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával.•