Bye, bye vonalkód!

Hamarosan kikopnak a több mint fél évszázada bevezetett hagyományos vonalkódok; világ­szerte bevezetik a GS1 szabványos QR-kódokat. A kétdimenziós változat több és részletesebb adatot hordoz, kisebb helyet foglal el, és digitális adatbázisokhoz is kapcsolható.


Kép: Depositphotos/aarrows felhasználásával

Kevesen tudják, hogy az első vonalkódot már több mint öt évtizede, 1974-ben egy Wrigley’s rágógumi csomagolásáról olvasták le az Ohio állambeli Troy városában egy szupermarket kasszájánál. 2025-ben ezt a műveletet naponta már tízmilliárd alkalommal ismétlik meg a kereskedelmi dolgozók. Eddig egy nemzetközi nonprofit szervezet, a GS1 gondoskodott arról, hogy a globális termékazonosítási rendszerben valóban minden vállalkozás és annak minden terméke egyedi azonosítóval rendelkezhessen.

A fél évszázados sikertörténet azonban hamarosan véget ér, miután a világ vezető márkái, kereskedői és e-kereskedelmi piacterei egyértel­műen az új generációs QR-kódok mellett tették le a voksukat. A fogyasztók ugyanis ma már nemcsak a pénztárnál várják el a gyors beolvasást, hanem azonnali, részletes információt is szeretnének a termékekről. Az új, kétdimenziós kódok – melyek immár nem fekete-fehér csíkokból, hanem kis négyzetekből épülnek fel – számos előnyt kínálnak: kisebb helyet foglalnak el a csomagoláson, több és részletesebb adatot képesek tárolni, kapcsolódnak a különböző digitális információs adatbázisokhoz, és ugyanaz a kód képes kiszolgálni a fogyasztók és az üzleti partnerek igényeit is.•

Címlapkép: Depositphotos/aarrows felhasználásával


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024  2025
Címkék

Innotéka