Az autóipari digitalizáció ellentmondásai
Kép: Depositphotos/AndreyPopovA vizsgált 54 autóipari cég digitalizációs fejlesztéseinek nyereségességre gyakorolt hatása még két év távlatában sem jelentkezik, miközben az eszközfelhasználás hatékonysága szinte azonnal jelentősen növekszik. A digitalizáció egyszázalékos növekedése több mint fél százalékkal növelheti a tárgyi eszközök forgási sebességét. A digitalizációjukat növelő vállalatok összességében csak hosszabb távon érhetnek el jobb pénzügyi megtérülést.
A kutatók két javaslatot fogalmaztak meg, hogy miként lehet a digitalizáció megtérülését elősegíteni. Egyrészt figyelmet kell fordítani arra, hogy a munkatársak az új technológia értő használatához szükséges tudást elsajátítsák, és aktívan alkalmazzák. Másrészt a vállalatoknak időt kell adniuk maguknak; meg kell tanulniuk, hogy a pénzügyi eredmények csak akkor jelennek meg, amikor a technológiák és azok felhasználása kiforrottá és széles körben elterjedtté válik.
A tanulmányban külön is megvizsgálták az autóipar két szegmensét, az autógyárakat és a beszállítóikat, és váratlan eredményre jutottak: az utóbbiak kissé előrébb járnak a digitális technológiák bevezetésében. Ez arra utalhat, hogy a beszállítók rugalmasabbak a digitalizációban, ám ez a különbség a jövőben az új technológiák térnyerésével elhalványulhat.•
Címlapkép: Depositphotos/AndreyPopov



