Az autóipari digitalizáció ellentmondásai

A modern digitális technológiák használata rövidebb távon nem növeli a vállalatok nyereségességét, azonban hatékonyabbá teszi az eszközök felhasználását a világ autóiparában – állapítja meg egy nemzetközi kutatás, amely több európai egyetem közreműködésével készült.


Mérnökök munkamegbeszélésenKép: Depositphotos/AndreyPopov

A vizsgált 54 autóipari cég digitalizációs fejlesztéseinek nyereségességre gyakorolt hatása még két év távlatában sem jelentkezik, miközben az eszközfelhasználás hatékonysága szinte azonnal jelentősen növekszik. A digitalizáció egyszázalékos növekedése több mint fél százalékkal növelheti a tárgyi eszközök forgási sebességét. A digitalizációjukat növelő vállalatok összességében csak hosszabb távon érhetnek el jobb pénzügyi megtérülést. 

A kutatók két javaslatot fogalmaztak meg, hogy miként lehet a digitalizáció megtérülését elősegíteni. Egyrészt figyelmet kell fordítani arra, hogy a munkatársak az új technológia értő használatához szükséges tudást elsajátítsák, és aktívan alkalmazzák. Másrészt a vállalatoknak időt kell adniuk maguknak; meg kell tanulniuk, hogy a pénzügyi eredmények csak akkor jelennek meg, amikor a technológiák és azok felhasználása kiforrottá és széles körben elterjedtté válik. 

A tanulmányban külön is megvizsgálták az autóipar két szegmensét, az autógyárakat és a beszállítóikat, és váratlan eredményre jutottak: az utóbbiak kissé előrébb járnak a digitális technológiák bevezetésében. Ez arra utalhat, hogy a beszállítók rugalmasabbak a digitalizációban, ám ez a különbség a jövőben az új technológiák térnyerésével elhalványulhat.•

Címlapkép: Depositphotos/AndreyPopov


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024  2025
Címkék

Innotéka