Online vásárlás – bizalmi döntés

A lassan egy éve tartó pandémia hatá­sára nagymértékben átalakultak az online keres­kedelemben tapasztalható fogyasztói igények. Meglepő módon az elektroni­ku­san vásárlók szemében nem a termék vagy szolgáltatás ára lett a legfontosabb, a felhasználók már elsősorban a megbíz­hatóságot keresik a webáruházakban.


A legfrissebb előrejelzések szerint 2021-ben a 4,5 billió dollárt is elérheti a szektor forgalma, a következő két évtizedben pedig eljuthatunk odáig, hogy a globális értékesítés volumenének közel 95 százaléka a digitális térben valósul meg. Ezzel párhuzamosan radikálisan megnőtt a konkurenciaharc is a kereskedők között, ugyanis a tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlás folyamatában egyetlen apró hiba is végzetes lehet. Egy-egy negatív értékelés rendkívül súlyos károkat okozhat a kereskedők megítélésében, és ebből következően természetesen a bevételekben is. A vásárló­orientált szemléletmód alapszabálya egyszerű: mindig egy lépéssel a vásárló előtt kell járni, odafigyelni rá, és a számára legtökéletesebb megoldást kínálni.

Ebben a folyamatban van döntő jelentő­sége a mesterséges intelligenciának (MI). A professzionális adatelemzés segítségével olyan ajánlórendszereket kell fejleszteni, amelyek előre kitalálják, hogy mire van szüksége az ügyfélnek – akár úgy, hogy ezzel még ő maga sincs tisztában. Alapvetés lett a többcsatornás értékesítési rendszer, az MI-alapú chatbotok, sőt a virtuális és kiterjesztett valósághoz kapcsolódó megoldások is egyre gyakoribbak. A felmérések alapján erre nagy szükség is van, ugyanis a vevők 81 százaléka a döntések meghozatalánál a vásárlói élményt helyezi előtérbe, és kevésbé fontos az ár mértéke.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka