2011. december: jegyzet, portré, tudomány, nanotechnológia, innováció, biotechnológia, egyetem, közlekedés, logisztika, fenntarthatóság, zöldkörnyezet, megújuló energia, vízgazdálkodás, it, okostechnológia, agrárium
2011. december 2.

Szerző:
B. Szabó Edina

LG Optimus 3D – mobil innováció felsőfokon

A Mobile Choice magazin – az Egyesült Királyság mobiltelefonteszteket és iparági híreket tartalmazó lapja – októberben jelentette be a 2011-es Mobile Choice Consumer díjának nyerteseit. A zsűri az LG Electronics Android platformon futó LG Optimus 3D mobiltelefonját választotta az év leginnovatívabb készülékének.


A „leginnovatívabb készülék” kategória legjobb öt pályázóját egy olyan kérdőív alapján jelölték ki, amelyet közel tízezer olvasó töltött ki. A nyertest a Mobile Choice magazin munkatársaiból és kiváló szakemberekből álló zsűri választotta ki.
A magazin innovációs díját a csúcstechnológiás, szemüveg nélküli 3D-s technológiának köszönhetően nyerte el az LG, rangos elismerést kiváltó innovációja pedig új fejezetet nyitott a mobiltelefonok történetében.

Az LG Optimus 3D okostelefon ugyanis szemüveg nélkül is teljes 3D élményt nyújt. A felhasználók 4,3 inches 3D-s LCD kijelzőjén egyszerűen készíthetnek és oszthatnak meg 3D-s tartalmakat. A készüléknek 1,0 GHz-es TI OMAP4 kétmagos processzora van, amelyet dupla csatornás és dupla memóriás architektúra egészít ki.

A készülék igen méretes lett: a 128,8 × 68 × 11,9 milli­méteres méretek nem a ma megszokott tenyérbesimulóak, 168 gram­mos tömege pedig akár soknak is mondható. Mindettől eltekintve azonban a kétkamerás megoldás követi a mindenből kettőt elvét, és garantálja, hogy a megszokott minőséget kapjuk a felturbózott 3D-s tech­nológia mellé.

A készüléket Európában 2011 júniusában, Ázsiában pedig augusztus végén mutatták be. Legutolsó, 2.2-es, illetve a ké­sőbb piacra kerülő 2.3-as szoftver verziója – amelynek változatai régiónként, országonként és operátoronként különbözőek lehetnek – olyan új funkciókat kínál, mint például az LG exklu­zív 3D játékkonvertere, amelynek segítségével a felhasználók az OpenGL alapú játékokat 3D-s játékká ala­kíthatják, ezzel is növelve az elérhető 3D-s tartalmakat. •

 
Innotéka