Minőségügy hazai szemszögből
A konferencia programját a „Minőség – Versenyképesség – Fenntarthatóság” gondolatok jegyében állították össze, tematikáját az év elején végzett felméréseknek, a résztvevők érdeklődésének és a mindennapi gazdasági kihívásoknak megfelelően alakították ki. A tanulságos párbeszédek során egyebek között az is kiderült, hogy a megszerzett, de be nem tartott ISO minősítések akár tízmilliárdos kárt is okozhatnak évente a hazai vállalkozásoknál. Szakemberek szerint pedig az előírt minősítési rend biztosításához elegendő lenne csupán a célnak megfelelő informatikai eszközökkel támogatni azt.
A minőségirányítás, mint a felsővezetők által szervezett, a vevők megelégedettségét szolgáló rendszer a dolgozók számára – első hallásra – jelentős dokumentációs többletmunkát jelenthet. Azonban egy jól tervezett, digitalizált és digitális úton nyomon követett rendszerben sem az adminisztrációs többletmunka, sem a nemzetközi sztenderdektől való eltérés nem fordulhat elő. A komplex hálózat kiépítése nem okoz sok gondot, a piacon fellelhető szoftvereket ugyanis irodai körülményekre tervezték. Bár manapság a céges hálózatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, komplex struktúrában gondolkozva hatékony vállalati rendszer építhető ki.
A komplexitás nem csupán a munkaállomások és telephelyek összekapcsolását jelenti, hiszen mára a hang- és videomegoldások, beléptető- és kamerarendszerek vagy a felhő alapú számítási és tárolórendszerek közül is lehet választani. Természetesen ezekhez szolgáltatások is kapcsolódnak. Optimális esetben ezek összhangban működnek az egyes területekkel, minőségirányítás szempontjából is integrálódnak a meglévő rendszerbe. A megfelelő tanácsadói és technikai támogatás hozzáadásával pedig a szervezet a külföldi partnerek szemében is nagyra értékelt, valós alapokon nyugvó minősítést kaphat.•