Fordulópont az oktatásban
Kép: InstructureAz oktatás átalakulása a koronavírus-járvány idején gyorsult fel, a távoktatásra való átállás pedig egyértelműen rávilágított a digitális oktatási infrastruktúra akkori hiányosságaira. Ez a tanároknak és a diákoknak egyaránt komoly kihívást okozott, hiszen gyakran maradtak magukra az innovatív eszközök használatában. Néhány év alatt viszont konszenzus alakult ki azt illetően, hogy a technológiák bevezetésével áthidalhatóvá válnak ezek a problémák.
A mesterséges intelligencia (MI) megjelenése és az ahhoz kapcsolódó fejlesztések révén napjainkra könnyebb lett a tartalmak létrehozása, elérése bárhonnan. Ráadásul hatalmas előny, hogy az anyagokat könnyen lehet alakítani az adott környezethez, ahol épp tanulni szeretnénk – számolt be a technológia adta lehetőségekről Csapó Zoltán, az Instructure magyarországi fejlesztési igazgatója. Mint fogalmazott, a hosszú anyagot rövidebbre, emészthetőbbre lehet vágni, vagy akár hanganyaggá formálni. Éppen ahogyan szükség van rá. Véleménye szerint napjainkra egyértelművé vált, hogy az MI segítségével az oktatás minősége is szintet léphet. Példaként a tanárok helyzetét említette, akiket nemcsak a tartalmak létrehozásában, a dolgozatok értékelésében, a visszajelzésben támogatja – és mindezt úgy teszi, hogy a folyamatok teljes egészében a tanárok irányítása alatt maradnak.•
Címlapkép: Instructure



