Fordulópont az oktatásban

Az Instructure oktatástechnológiai vál­lalat szerint a mesterséges intelligencia teljesen átalakítja az oktatást: a tanulók könnyebb és érthetőbb magyarázatok­hoz juthatnak a tananyag elsajátításához, a pedagógusok pedig az adminiszt­ratív terhektől szabadulhatnak meg, és több idejük marad a tanításra.


Az MI átalakítja az oktatást.Kép: Instructure

Az oktatás átalakulása a koronavírus-járvány idején gyorsult fel, a távoktatásra való átállás pedig egyértelműen rávilágított a digitális ok­tatási infrastruktúra akkori hiányosságaira. Ez a tanároknak és a diákoknak egyaránt komoly kihívást oko­zott, hiszen gyakran maradtak magukra az innovatív eszközök használatában. Néhány év alatt viszont kon­szenzus alakult ki azt illetően, hogy a technológiák be­vezetésével áthidalhatóvá válnak ezek a problémák. 

A mesterséges intelligencia (MI) megjelenése és az ahhoz kapcsolódó fejlesztések révén napjainkra könnyebb lett a tartalmak létrehozása, elérése bárhonnan. Ráadásul hatalmas előny, hogy az anyagokat könnyen lehet alakítani az adott környezethez, ahol épp tanulni szeretnénk – számolt be a technológia ad­ta le­hetőségekről Csapó Zoltán, az Instructure ma­gyar­országi fejlesztési igazgatója. Mint fogalmazott, a hosszú anyagot rövidebbre, emészthetőbbre lehet vágni, vagy akár hanganyaggá formálni. Éppen ahogyan szükség van rá. Véleménye szerint napjainkra egyértelművé vált, hogy az MI segítségével az oktatás minősége is szintet léphet. Példaként a tanárok helyzetét említette, akiket nemcsak a tartalmak létrehozásá­ban, a dolgozatok értékelésében, a visszajelzésben támogatja – és mindezt úgy teszi, hogy a folyamatok teljes egészében a tanárok irányítása alatt maradnak.•

Címlapkép: Instructure


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024  2025
Címkék

Innotéka