Az online marketing kihívásai
Szó volt arról, hogy napjainkban a vállalatok marketingstratégiai tervezőinek számolniuk kell a megváltozott hirdetési szokásokkal. A televíziós hirdetések megnézése mellett egyre többen fordulnak az internetes felületek felé. Bár itt is jelentős különbségek vannak. A legaktívabban az idősebb generáció oszt meg tartalmakat. A közvélekedéssel ellentétben a fiatalabb korosztályok még mindig nagy számban vannak jelen a Facebookon, de ők inkább információk gyűjtésére és tájékozódásra használják a felületet. Más-más módszerekre van szükség a fiatalabb és az idősebb korosztályok eléréséhez.
Garai-Fodor Mónika, a Keleti Károly Gazdasági Kar oktatási dékánhelyettese számolt be a Csiszárik-Kocsir Ágnessel, továbbá a kar oktatóival közösen végzett, a fiatalok pénzügyi tudatosságát vizsgáló kutatásukról. A Z és Y generáció tagjai elsőrendű szempontnak a pénz biztonsági funkcióját és hosszú távú értékét tartották. Azt is többen állították, hogy a pénz biztonságérzetet ad, és a pénzt érdemes megtakarítani. Ezzel szemben azok az állítások, melyek szerint a pénz által több barátot lehet szerezni, vagy hogy a pénz által értékesebbé válik az ember, nem voltak jellemzőek.
Ezután egy polgármester, valamint egy kommunikációs cég, egy nonprofit szervezet és egy piacvezető hazai sörgyár marketingszakemberei tartottak előadásokat a gyakorlati tapasztalataikról.
A rendezvényen gyakorlatias képzésben és naprakész információkkal találkozhattak a hallgatók. Ezért is szeretnének hagyományt teremteni az ilyen konferenciáknak – összegezte végül Lazányi Kornélia, a kar dékánja.•