Álláshirdetés az MI korában

A generatív keresők és az egyéb, toborzást támogató mesterségesintelligencia-megoldások radikálisan alakították át a digitális tér szabályait. Mára még fontosabb, hogy a munka­adók világos és részletes képet mu­tassanak magukról az interneten.


Kép: Depositphotos/keport

A mesterséges intelligencia nagymérték­ben megkönnyíti a toborzást, a keresés optimalizálásán túl például a hirdetési tartalom generálása, ellenőrzése is sokkal egyszerűbbé válik a nagy nyelvi modellek alkalmazásával – számol be saját tapasztalatairól a hazai piacvezető állásportál, a profession.hu. Ahhoz, hogy a toborzást támogató számtalan MI-megoldás közül ki lehessen választani a cégek számára leginkább megfelelőt, elengedhetetlen a folyamatos tesztelés, illetve a felhasználási cél pontos megfogalmazása. A vállalati bemutatkozó weboldalak vagy az ott elérhető tudásbázisok, amelyek például gyakori kérdéseket, szakmai cikkeket, útmutatókat tartalmaznak, kulcsszerepet játszanak abban, hogy a mesterséges intelligenciát használó rendszerek pontosan be tudják azonosítani, mivel foglalkozik egy szervezet, és milyen értékek alapján. A portál ráadásul nemrég indította el nagy nyelvi modell alapú moderációs eszközét, amely több tucat szabály alapján 90 százalék feletti pontossággal azonosítja a hirdetésekben fellelhető hibákat, hasznos észrevételeket tesz és folyamatosan tanul, ezzel lehetővé teszi, hogy a korábban a területen dolgozó kollégák szakmai feladatai új dimenzióba kerülhessenek.•

Címlapkép: Depositphotos/keport


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024  2025
Címkék

Innotéka