Álláshirdetés az MI korában
Kép: Depositphotos/keportA mesterséges intelligencia nagymértékben megkönnyíti a toborzást, a keresés optimalizálásán túl például a hirdetési tartalom generálása, ellenőrzése is sokkal egyszerűbbé válik a nagy nyelvi modellek alkalmazásával – számol be saját tapasztalatairól a hazai piacvezető állásportál, a profession.hu. Ahhoz, hogy a toborzást támogató számtalan MI-megoldás közül ki lehessen választani a cégek számára leginkább megfelelőt, elengedhetetlen a folyamatos tesztelés, illetve a felhasználási cél pontos megfogalmazása. A vállalati bemutatkozó weboldalak vagy az ott elérhető tudásbázisok, amelyek például gyakori kérdéseket, szakmai cikkeket, útmutatókat tartalmaznak, kulcsszerepet játszanak abban, hogy a mesterséges intelligenciát használó rendszerek pontosan be tudják azonosítani, mivel foglalkozik egy szervezet, és milyen értékek alapján. A portál ráadásul nemrég indította el nagy nyelvi modell alapú moderációs eszközét, amely több tucat szabály alapján 90 százalék feletti pontossággal azonosítja a hirdetésekben fellelhető hibákat, hasznos észrevételeket tesz és folyamatosan tanul, ezzel lehetővé teszi, hogy a korábban a területen dolgozó kollégák szakmai feladatai új dimenzióba kerülhessenek.•
Címlapkép: Depositphotos/keport



