Mikor nem verseny­képes egy IT-csapat?

A vállalati szolgáltatásokat támo­gató IT-rendszerek hihetetlen ütemben fejlődnek, a cégek pedig rövid időn belül érzékelhető hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. De vajon miből ismer­hető fel, hogy új megoldásokra van szükség, és már nem versenyképes az IT-részleg?


Az egyik árulkodó jel, ha az IT-csapat – a régi ha­gyományokat követve – a többi részleggel jellemzően minimálisan kommunikálva dolgozik. A technológiai fejlődésnek köszönhetően ugyanis az olyan szolgáltatási területeknek, mint az IT, a HR vagy a létesítményüzemeltetés, nagyobb szükségük van egymásra, mint valaha. Ráadásul a munkavállók is egyfajta szolgáltatásként tekintenek a saját munkakörnyezetükre, és ugyanarra a fogyasztói élményre vágynak, amit vásárlóként egy szolgáltatótól elvárnak.

KommunikációKép: TOPdesk

A másik érzékeny te­rület az informatikai rendszerek üzemeltetésére vonatkozó keretrendszerek megválasztása. Amennyiben a cég informatikusai kizárólag egy-egy irányelvre összpontosítanak ahelyett, hogy a vállalat valódi igényeire figyelnének, és akár több metodológiából válogatva dolgoznának, az erősen szűkíti az IT-fejlesztések mozgásterét cégen belül.

TúlterheltségKép: TOPdesk

A harmadik jel az IT-csapat rendszeres túlterheltsége. Ha a megszokottnál feltűnően magasabb számú negatív ügyfélértékelés, kritikus visszajel­zés érkezik, annak érdemes mielőbb feltárni az okát. Könnyen lehet, hogy az IT-osztály nehezen tud lépést tartani az ügyfelek igényeivel, mert az általuk használt rendszerek már egészen egyszerűen nem képesek kiszolgálni a jelenlegi igényeket.•

Címlapkép: TOPdesk


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka