Mikor nem versenyképes egy IT-csapat?
Az egyik árulkodó jel, ha az IT-csapat – a régi hagyományokat követve – a többi részleggel jellemzően minimálisan kommunikálva dolgozik. A technológiai fejlődésnek köszönhetően ugyanis az olyan szolgáltatási területeknek, mint az IT, a HR vagy a létesítményüzemeltetés, nagyobb szükségük van egymásra, mint valaha. Ráadásul a munkavállók is egyfajta szolgáltatásként tekintenek a saját munkakörnyezetükre, és ugyanarra a fogyasztói élményre vágynak, amit vásárlóként egy szolgáltatótól elvárnak.
A másik érzékeny terület az informatikai rendszerek üzemeltetésére vonatkozó keretrendszerek megválasztása. Amennyiben a cég informatikusai kizárólag egy-egy irányelvre összpontosítanak ahelyett, hogy a vállalat valódi igényeire figyelnének, és akár több metodológiából válogatva dolgoznának, az erősen szűkíti az IT-fejlesztések mozgásterét cégen belül.
A harmadik jel az IT-csapat rendszeres túlterheltsége. Ha a megszokottnál feltűnően magasabb számú negatív ügyfélértékelés, kritikus visszajelzés érkezik, annak érdemes mielőbb feltárni az okát. Könnyen lehet, hogy az IT-osztály nehezen tud lépést tartani az ügyfelek igényeivel, mert az általuk használt rendszerek már egészen egyszerűen nem képesek kiszolgálni a jelenlegi igényeket.•
Címlapkép: TOPdesk