2012. november: jegyzet, régészet, portré, tudomány, biotechnológia, egyetem, innováció, disszemináció, közlekedés, építés, zöldkörnyezet, tanulmány, atomenergia, it
2012. november 6.

Szerző:
B. Szabó Edina

Minőségügy hazai szemszögből

A több száz tagot számláló ISO 9000 Fórum rendezésében került sor ősz elején a XIX. Nemzeti Konferenciára Balatonvilágoson. A Fórum fontos feladatának tekinti a minőségügy társadalmában a szervezeti kommunikáció megteremtését szakmai párbeszédek és széles körű véleménycserék biztosításával.


A konferencia programját a „Minőség – Verseny­képesség – Fenntarthatóság” gondolatok je­gyé­ben állították össze, tematikáját az év elején végzett felméréseknek, a résztvevők érdeklődésének és a mindennapi gazdasági kihívásoknak megfelelően alakították ki. A tanulságos párbeszédek során egyebek között az is kiderült, hogy a megszerzett, de be nem tartott ISO minősítések akár tízmilliárdos kárt is okozhatnak évente a hazai vállalkozásoknál. Szakemberek szerint pedig az előírt minősítési rend biztosításához elegendő lenne csupán a célnak megfelelő informatikai eszközökkel támogatni azt.

A minőségirányítás, mint a felsővezetők által szervezett, a vevők megelégedettségét szolgáló rendszer a dolgo­zók számára – első hallásra – jelentős dokumentációs több­letmunkát jelenthet. Azonban egy jól tervezett, digi­talizált és digitális úton nyomon követett rendszerben sem az ad­minisztrációs többletmunka, sem a nemzetközi sztenderdektől való eltérés nem fordulhat elő. A komplex hálózat kiépítése nem okoz sok gondot, a piacon fellelhető szoftvereket ugyanis irodai körülményekre tervezték. Bár manapság a céges hálózatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, komplex struktúrában gondolkozva hatékony vállalati rendszer építhető ki.

A komplexitás nem csupán a munkaállomások és telephelyek összekapcsolását jelenti, hiszen mára a hang- és videomegoldások, beléptető- és kamerarendszerek vagy a felhő alapú számítási és tárolórendszerek közül is lehet választani. Természetesen ezekhez szolgálta­tások is kapcsolódnak. Optimális esetben ezek összhangban működnek az egyes területekkel, minőségirányítás szempontjából is integrálódnak a meglévő rendszerbe. A megfelelő tanácsadói és technikai támogatás hozzáadásával pedig a szervezet a külföldi partnerek szemében is nagyra értékelt, valós alapokon nyugvó minősítést kaphat.•

 
Innotéka