Hogyan veszélyezteti az MI a brandépítést?

A legújabb technológiák terjedésével párhuzamosan egyre több vállalat teszi le a voksát a mesterséges intelligencia (MI) használata mellett. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a márkaépítés folyamatát és a dizájn kialakítását már nem egy professzionális csapatra, hanem az MI-re bízzák. A megoldás elsőre költség­hatékonynak tűnik, hosszabb távon azonban a sokszorosára emelkedhet a hibák javítására fordított összeg.


Az MI egy hasznos eszköz a szakemberek számára.Forrás: Depositphoto/BiancoBlue

Szakértők szerint a mesterséges­intelligencia-alapú alkalmazások nagyság­rendileg ugyanazzal az ötven szín­kombináció­val dolgoznak. Ráadásul az MI nem képes – egyelőre legalábbis – teljesen újat alkotni, ezért a vég­eredmény sablonos lehet. Akik az MI-t használják egy logó vagy egy honlap gyors elkészítéséhez, olyan lehetőségekből válogathatnak, amelyeket jó eséllyel valakik korábban már felhasználtak. 

Másik típushiba a vállalkozások web­oldalának pozicionálásánál jelentkezik. A legtöbben nem jól határozzák meg a termékeik minőségét, amit így a honlap sem képes igazán tükrözni. Ha például egy cég megjelenése nem tudja hűen visszaadni az általa képviselt márka erejét, annak következménye súlyos bevételkiesés lehet. Az is visszatérő probléma, ha a webshop nem mobilbarát fejlesztést kap, hiszen napjainkban a látogatók jelentős része okos­telefonokon keresztül „érkezik”. 

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján egyes szakértők arra jutottak, hogy az MI csak egy eszköz a megoldáshoz vezető úton, az igazi megoldást azonban továbbra is a szakértelem jelenti.•

Címlapkép forrása: Depositphoto/BiancoBlue


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka