Egymillió élelmiszercsomag

Európában évente 60 millió tonna, itthon egy emberre vetítve 66 kilogramm élelmiszer-hulladék keletkezik, ezért is hatalmas eredmény, hogy egy magyar startup applikációja, a Munch jóvoltából már több mint egymillió, kidobásra ítélt élelmiszercsomagot mentettek meg.


A startupot alig néhány éve, 2020 nyarán azzal a céllal hozta létre négy egyetemista, hogy tegyenek valamit az ételpazarlás ellen, és növeljék a cégek és fogyasztók fenntarthatóság iránti elkötelezettségét. 

Ételpazarlás, applikáció, megtakarítás

A felhasználók az appli­ká­ción keresztül lakhelyükhöz közel eső üzlet- és vendéglátó egységekből, vala­mint pékségekből és szállodákból vásárolhatnak ételcsomagokat az eredeti ár­hoz képest 40-70 százalékos kedvezménnyel. A vállalat legnagyobb partnerei között van például a Spar, az Interspar, a Penny, valamint a Coop egyes egységei, de megállapodtak a Lipóti pékséggel, a Café Frei és a Starbucks kávézólánccal is.

Magyarországon a cég Budapest mellett 190 településen van jelen, és kétezer partnerrel áll kapcsolatban. Terveik között szerepel, hogy minél több nagy élelmi­szerláncot sikerüljön megnyerniük. A szolgáltatás Magyarország mellett Szlovákiában és Csehországban is elérhető, a két külföldi piacon a magyar startup cég mintegy félezer partnerrel rendelkezik, az applikációjukat pedig félmillióan töltötték le. A társaság további külföldi terjeszkedést tervez, a célországok között van Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Görögország és Bulgá­ria. A Munch hazai felhasználói az elmúlt évek­ben közel egymilliárd forint megtakarítást értek el.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka