2017. április: jegyzet, agykutatás, portré, atomenergia, tudomány, anyagtudomány, egészségipar, közlekedés, orvostudomány, építés, innováció, urbanisztika, fenntarthatóság, zöldkörnyezet, it
2017. április 6.

Szerző:
Szegedi Imre

Visszajelzések


„A kihívásokra csak racionálisan gondolkodó, hatékonyan cselekvő emberektől várhatunk megfelelő válaszokat. Olyanoktól, akik a kor követelményeinek megfelelő iskolákban tanultak” – mondta Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke az Európai Bizottság Magyarországra vonatkozó éves jelentését ismertető eseményen.

Igaza van. És abban is, hogy az Akadémia, aktivizálva magát, tudományos tényeken alapuló hát­teret akar szolgáltatni a szakpolitikai döntések támogatására. Ezért kezdtek hozzá közép- és hosszú távú stratégiai ajánlások kidolgozásához a társadalmilag érzékeny, az ország jövője szempontjából alapvető fontosságú témákban. Erre példa az oktatás-szakmódszertani program, amit kezdeményezett és vélhetően jól végzett az MTA, hiszen másként nem nevezték volna ki az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával megbízott miniszteri biztossá Csépe Valériát, az Akadémia korábbi főtitkárhelyettesét.

Az olvasáskutató pszichológusprofesszor szerint az iskolákban könnyebben olvasható szövegekre, az életkorhoz jobban passzoló tananyagra, a gyerekek „kütyüaffinitására” építő játékokra, témákra, csoportmunkára van szükség. Kimondta, amit ma minden szülő tud: Jókai Mórral nem lehet megkedveltetni az olvasást az általános iskolásokkal, erre a Harry Potter-könyvek sokkal alkal­masabbak. Csépe Valéria több időt szánna az olvasás és szövegértés elmélyítésére, a mindennapos testnevelést pedig értelmes tartalommal töltené meg. Visszajelzéseket szakemberektől vár, mert vitázni csak tények és adatok alapján lehet. Neki is igaza van. Járjon sikerrel. Átpolitizált világunkban nem lesz könnyű dolga.•

 
Innotéka