Zsebkönyvtár
Természetesen az internetes segítséget számonkérés közben igénybe vevők – vagyis puskázók – továbbra is kerüljenek „büntibe”, ugyanakkor érdemes volna itthon is átfogóbban kezelni a digitális tanulás, önfejlesztés témakörét. Néhány kivételtől eltekintve jóval kevésbé vagyunk rugalmasak, mint például az amerikaiak, ha a gyerekek edukációban alkalmazott okoseszköz-használatáról van szó.
A Project Tomorrow projekt keretében végzett kutatás szerint ugyanis – ahol az úgynevezett K-12, vagyis előkészítőstől végzős középiskolásig – a tengerentúlon már tízből nyolc diák talál segítséget az okostelefonján a tanuláshoz. A diákok előbbre járnak, mint az oktatási rendszer, azaz nem várnak a digitalizált tantervre, inkább ők kísérletezik ki a maguk biztos módszerét. A kutatásba bevont 400 ezer diák több mint harmada aktívan képzi magát az interneten, és azt állítja, hogy legalább egy – leginkább önfejlesztő, tanulássegítő – online tanfolyamot már elvégzett életében.
A mobiltelefonjukat is egyre kreatívabban használják a tanuláshoz, csaknem negyedük már nem játékszerként, hanem a tanuláshoz nélkülözhetetlen eszközként tekint a mobiljára. 84 százalékuk internetes kutatásra, 59 százalékuk pedig általános információgyűjtésre használja a mobilját, hogy jobban boldoguljon az iskolai feladatokkal. A megkérdezettek több mint fele különböző dokumentumokat készít és oszt meg rajta társaival, 47 százalékuk pedig arra használja, hogy e-mailben kérjen segítséget a tanárától.•