Sikeres próbaterhelés
A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeznek; a hídszerkezet különböző részein, elemein mérik az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat, az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket (például a főtartó lehajlását, ebben az esetben még a piloncsúcs elmozdulását is).
Az új komáromi Duna-híd – melynek neve Monostori híd lesz – esetében a statikus próbaterhelést 32, egyenként 31,6 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 16 teherállás-kombinációban. A dinamikus terhelés során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. A próbaterhelést és a méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végezték.
„Az idén elkészülő új Duna-híd közel 100 kilométeren hiányzó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát. Az M30-as folyamatban lévő kivitelezésével a Budapest–Miskolc–Kassa vonalon is megvalósul a magas színvonalú sztrádakapcsolat. Az autópályával ráadásul a Kelet-Közép-Európa belső, észak–déli irányú gyorsforgalmi összeköttetését biztosító Via Carpatia közlekedési folyosó utolsó hazai szakasza is megépül” – mondta a beruházással kapcsolatban Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.•