Inno-tér
2020. június 11.

Sikeres próbaterhelés

Újabb mérföldkőhöz érkezett az új komáromi Duna-híd építése. Május közepén tartották a műtárgy próbaterhelését a híd teherbírásának használatbavétel előtti ellenőrzésére. A híd építése a végéhez közeledik, már csak a befejező munkálatok vannak hátra.


A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeznek; a hídszerkezet különböző részein, ele­mein mérik az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat, az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket (például a főtartó lehajlását, ebben az esetben még a pi­lon­csúcs elmozdulását is).

Az új komáromi Duna-híd – melynek neve Monostori híd lesz – esetében a statikus próba­terhelést 32, egyenként 31,6 tonna súlyú tehergépkocsi­val végezték, összesen 16 teherállás-kombináció­ban. A di­namikus terhelés során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. A próbaterhelést és a méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaság­tudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végezték.
„Az idén elkészülő új Duna-híd közel 100 kilométeren hiányzó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát. Az M30-as folyamatban lévő kivitelezésével a Budapest–Miskolc–Kassa vonalon is megvalósul a magas színvo­nalú sztrádakapcsolat. Az autópályával ráadásul a Kelet-Közép-Európa belső, észak–déli irányú gyorsforgalmi összeköttetését biztosító Via Carpatia közlekedési folyosó utolsó hazai szakasza is megépül” – mondta a beruházással kapcsolatban Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka