Ökocímke a tudatos vásárláshoz
Az Agrárminisztérium által indított kampánynak a fenntartható fogyasztás ösztönzése, valamint a zöld szemlélet erősítése a fő célja. Az ökocímke lényegéről és szerepéről készített kisfilm pedig a vásárlók környezettudatos döntését hivatott segíteni a közösségi médiában.
A valóságban ez egy olyan könnyen felismerhető jelölés vagy logó, amely igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig. A hazai üzletek polcain szintén találkozhatunk számos olyan termékkel, amelyeken szerepelnek ezek a jelölések. Fontos azonban kiemelni, hogy az ökocímke elnyeréséhez szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni, például az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén. Kutatások szerint egyre többen tartják fontosnak a fenntartható fogyasztást, és vásárolnak környezetbarát terméket az Európai Unióban. Mind ez ideig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára, ez a szám azonban jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocímkés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.•