2019. november: jegyzet, biofizika, fizika, biokémia, portré, egyetem, disszemináció, tudomány, genomika, orvostudomány, anyagtudomány, ipar 4.0, it, biológia, energiagazdálkodás, atomenergia, innováció, hulladékgazdálkodás, ipari automatizálás, közlekedés, környezetvédelem, szakképzés, kiállítás/konferencia, okostechnológia, megújuló energia, zöldkörnyezet, fenntarthatóság, egészségipar, mesterséges intelligencia
Inno-tér
2019. október 24.

Nő a friss diplomás mérnökök átlagjövedelme

Kiugróan megemelkedtek az elmúlt években a keresetek a műszaki pályákon. Alig öt esztendő alatt szinte megduplázódott többek között a gépészmérnökök, a villamosmérnökök, illetve a mechatronikai mérnökök fizetése.


Amíg például a 2009-ben BSc-n végzett fiatal mechatronikai mérnököknek 2012-ben 337 ezer forint volt a havi bruttó átlag­jövedelmük, addig tavalyelőtt már közel 700 ezer forintra emelkedett az összeg, amit havonta munkájuk ellenértékeként kaptak – hívja fel figyelmet az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ) az Okta­tási Hivatal adataira hivatkozva.

A szakhatóság a friss­diplomások kereseti lehetőségeit összegző kimutatása arra is rávilágít, hogy a műszaki szakmákban elérhető jövedelmek immár szorosan követik az IT-területen dolgozókét. Előb­biek esetében közel bruttó 400 ezer fo­rint a havi átlagjövedelem, míg az utóbbiaknál bruttó 400 és 500 ezer forint között lehet keresni. Az EJMSZ szakértői szerint ez az évek óta tartó jövedelemnövekedés is jelzi, hogy a műszaki, mérnöki szakmák kiszámítható, biztos jövőt ígérnek, ezért érdemes azokat számításba venniük a pályaválasztás előtt álló fiataloknak, illetve szüleiknek.

Az EJMSZ október 18-án rendezett, a 21. századi STEM Pedagógus című konferenciáján tanárok, független szakértők, illetve a versenyszféra képviselői azt tűzték ki célul, hogy közösen azonosítsák a problémás területeket, hogy azokra azután – kompetencia­alapú, modern pedagógiai módszerek elsajátításával – megoldási lehetőségeket is kínáljanak.

Azért került az EJMSZ tevékeny­ségének fókuszába a STEM (a Science, Technology, Engineering, and Mathema­tics rö­vi­­dítése) pedagógusok fejlesztése, támogatása, mert ver­seny­ké­pes tudással rendelkező fiatalok csak akkor tudnak a mun­ka­erő­piacra kikerülni, ha őket 21. századi tudással és kom­pe­tenciákkal felvértezett STEM-pedagógusok oktatják.•

 
Inno-tér
2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

Hírlevél feliratkozás

Innotéka