Inno-tér
2021. május 1.

Magabiztosak a magyar startupok

Elkészült a magyarországi startup világot fel­térképező eddigi legátfogóbb jelentés. A 232 hazai startup válaszát elemző kutatás egyik leg­fontosabb üzenete szerint a magyar kezdő vállalkozások magabiztosak. Az alapítók 80 százaléka nemzetközi sikereket, sőt unikornis státuszt jósol cégének, és mindössze tízből egy gondolja úgy, hogy elbukhat az ötlete.


Az átlagos magyar startup-alapító harminc feletti, diplomás férfi, legtöbbjük korábban külföldön folytatott tanulmányokat vagy szerzett munkatapasztalatot. A hazai startupok 72 százaléka szeretne ugyan új piacok felé nyitni, ám legtöbben a kelet-közép-európai régió mellett döntöttek, és csak alig harmaduk gondolkozik az Egyesült Államokban. Az induló vállalkozások főként az SaaS (Software as a Service) területén működnek, vagyis szoftverszolgáltatást nyújtanak B2B ügyfeleknek, de emellett deep techben – AI, Big Data, Fintech, Medtech – is jelentős hányaduk képviselteti magát. A magyar startupok háromnegyede kockázati tőkét használ fel, és még ennél is magasabb (80 százalék) az arányuk azoknak, akik állami hátterű alappal állapodtak meg.

Mi volt a fő motiváció a startup indításakor? (Forrás: Startup Hungary – Hungarian Startup Report 2020)

Láthatóan egyre élénkebb a piaci érdeklődés irántuk: közel a felének van stratégiai meg­állapodása ilyen szereplővel, és sokan vettek részt nagyvállalati akcelerációs programban. A hazai startupok a legnagyobb kihívásnak az értékesí­tést, az ügyfélszerzést és a szak­ember­hiányt tartják. A koronavírus-válság ugyanakkor nem rengette meg a szektort: mindössze harmaduk nyilatkozott úgy, hogy negatív hatással volt rájuk a pandémia, és alig tizedük kényszerült arra, hogy változtasson üzleti modelljén.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka