2019. december: jegyzet, portré, ipari automatizálás, ipar 4.0, it, kiállítás/konferencia, tudomány, geológia, anyagtudomány, biológia, orvostudomány, egészségipar, startup, paragrafus, innováció, mérés, disszemináció, zöldkörnyezet, robotika, agrárium, vízgazdálkodás, építés, ökológia, okostechnológia, fenntarthatóság, energiagazdálkodás
Inno-tér
2018. augusztus 29.

Kevesebb stressz és játszva tanulás

2015-ben öt iskolával indult, 2017-re már tizenhatra bővült a Telenor digi­tális oktatási módszertani programja, a Hipersuli, mely innovatív módszerekkel segíti a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban.


Egy friss felmérés eredményei azt mutatják, hogy a diákok szerint az okostelefon tanórai használata – érzelmi és praktikus szempontok mellett – számos előnnyel is jár. A középiskolások többségének ma már van okostelefonja, és egyre több tanár építi be ezeket az eszközöket az oktatásba. A szemléltetésen kívül az alkalmazásokkal a tanulók hatékonyabban vonhatók be az órai munkába, azokon aktívabban vesznek részt. Az okostelefon-használat sok esetben érdekesebbé, könnyebben tanulhatóvá teszi a tananyagot is, a diákok elmondása szerint nem is veszik észre, hogy tanulnak.

A felmérésből az is kiderül, hogy a diákok szerint a tanórai okostelefon-használat legfőbb előnye, hogy munkájukra azonnali visszajelzést kapnak, könnyebben tudnak jó jegyet szerezni, a telefonnal jól lehet gyakorolni, és hatékonyabb így a tanulás. Figyelemre méltó, hogy a gyerekek az órai okostelefonozást nem a „menősége” miatt szeretik. Úgy tapasztalják, hogy az okostelefonok különlegessé, interaktívvá teszik az órákat, ezeken a foglalkozásokon nem izgulnak, kevésbé stresszelnek, például amikor tesztet írnak.•

 
Inno-tér
Innotéka