Innovatív ötletek a turizmus megújítására
Negyvennyolc turisztikai innováció közül választották ki azokat startupokat, amelyek részt vesznek a tízhetes üzletfejlesztési és befektetési programban. A jelentkező csapatokban voltak egyetemi hallgatók, programozók, webfejlesztők, de érkeztek ötletek közgazdászoktól, sőt antropológusoktól is. Megoldásokat hoztak az egészségügyi turizmus, long-haul (azaz hosszú távú) repülés, online idegenvezetés és a kontaktmentes vendéglátás kihívásaira. A kiválasztott innovációk között olyan megoldásokat is találunk, mint az AR (augmented reality), azaz kiterjesztett valóságon alapuló városnézés, optimalizált repülőjegy-keresés, interaktív navigálás, valamint az elektronikus beléptetés a kontaktmentes utazás élményéért.
A beválogatott csapatok tízhetes online üzleti képzése magában foglalja a legfontosabb startup módszertanokat, csapat- és időgazdálkodási ismereteket, termékfejlesztéssel, üzleti tervvel, piacra lépési stratégiával és marketinggel kapcsolatos elengedhetetlen tudnivalókat, de a szellemi tulajdonról és egy innovatív termék vagy szolgáltatás piacra viteléről is tanulhatnak majd a startupok, továbbá szakmai mentorálást kapnak az ötletek piaci validációjáról.
A programot szeptember elején egy Demo Day zárja, a legjobb csapatok prezentációjával. Itt dől el, hogy kik kapják meg az induláshoz szükséges 20 millió forintos kezdőbefektetést a CheckINN Startup Program keretében az MFB-csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor révén.•