Inno-tér
2021. május 3.

Hatalmas eltérések a cégek között

Hétből egy cég rendelkezik fenntarthatósági stratégiával Magyarországon, miközben közel kétharmaduk egyelőre nem is foglalkozik a kérdéssel.


Hatalmas különbségek figyelhetők meg a hazai üzleti élet szereplői között abban, hogy miként építik be cégük működésébe a fenn­tarthatóság elvét, mutat rá a K&H nagy­vállalati növekedési index kutatás. A legnagyobb cégek már komoly lépéseket tettek a karbon­semleges működés eléréséhez, a Magyar­országi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért és a Deloitte szakmai segítségével végzett Towards Net Zero kutatás adatai alapján 31 százalékuk rendelkezik nettó kibocsátási célokkal. Ugyanakkor az is látható, hogy a nagy­vállalatok túlnyomó része még csak nem is gondolkodik fenn­tarthatósági stratégia bevezetésén.

A hazai, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek körében végzett kutatás eredményeiből az derül ki, hogy a nagyvállalati szektor 15 százaléka rendelkezik fenn­­­tartható­­sági stratégiával, és további kilenc százalékuk­nál folyamatban van ennek beveze­tése. A négy­milliárd forint éves bevételt meghaladó vállalatok körében 27-29 százalék, míg az ez alatti éves forgalomnál csupán 5 százalék azok aránya, akiknél már van erre vonatkozó irányelv.

A tevékeny­ségi terület szempontjából az ipari és a szolgáltató cégeknél figyelhető meg inkább a fenn­tartható­ság iránti elkötelezettség, ugyanis esetükben minden ötödik, míg a kereskedelmi és agrárszektorban csak közel minden tizedik cég rendelkezik fenntarthatósági stratégiával.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka