2019. november: jegyzet, biofizika, fizika, biokémia, portré, egyetem, disszemináció, tudomány, genomika, orvostudomány, anyagtudomány, ipar 4.0, it, biológia, energiagazdálkodás, atomenergia, innováció, hulladékgazdálkodás, ipari automatizálás, közlekedés, környezetvédelem, szakképzés, kiállítás/konferencia, okostechnológia, megújuló energia, zöldkörnyezet, fenntarthatóság, egészségipar, mesterséges intelligencia
Inno-tér
2019. február 1.

Digitális Rubik-kocka

Egy klasszikus magyar talál­mányt fejlesztett tovább a BME Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszéke és a Nokia Bell Labs jövőbemutató technológiák segítségével.


Az 5G és a mozgásszenzorok felhasználásával létrejött a legendás logikai játék új verziója, a digitális Rubik-kocka. A Magyarországon fejlesztett digitális termék 3D nyomtatással készült, számos szenzort, kamerát és adattovábbításra alkalmas antennát tartalmaz, melyek segítségével képes érzékelni a kockán végzett valós kézmozdulatokat, és ennek megfelelően mindössze 20 milli­szekundumos késéssel jeleníti meg az eszközt a kiterjesztett valóságban. És miért pont ennyivel? A válasz egyszerű: az emberi agy ezt a mértéket képes még kezelni, a valós és virtuális valóság történései közötti nagyobb késés ugyanis akár még rosszullétet is okozhat.

A január elején, a világ legnagyobb technológiai show-ján, a Las Vegas-i CES-en bemutatott digitális Rubik-kocka alapból egyszínű – fekete vagy fehér –, a színek pedig egy kiterjesztett valóság szemüvegnek köszönhetően válnak láthatóvá. Az 1974-ben feltalált Rubik-kocka világszerte máig hatalmas népszerűségnek örvend, a logikai játékot annak ellenére, hogy bármilyen állásból mindössze húsz lépésből ki lehet rakni, a statisztikák szerint csupán az emberek 6 százaléka képes kirakni. Egy biztos, a digitális változat esetében már nem lesz járható út, hogy a matricákat helyes sorrendben ragasztjuk át…•

 
Inno-tér
2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

Hírlevél feliratkozás

Innotéka