Digitális bankok épülnek Magyarországon – Mivel újítanak a legnagyobb szereplők?
A résztvevők a bankok digitális transzformációjáról és a legfontosebb fintech trendekről vitáznak. A szervezők a július 3.-ai hibrid konferenciára a regisztrációt megnyitották.
I. szekció – Inkumbens bankok vs. challengerek – Banki digitalizáció Magyarországon
A magyar bankszektorban ma már nem kérdés, hogy a bankoknak valódi, a szervezet egészét átható digitális transzformációt kell végrehajtaniuk, ugyanakkor a piac szereplői a folyamat különböző szakaszaiban járnak, és termékektől, funkcióktól, szervezeti fejlettségtől függően is rendkívül heterogén a szektor. Az MNB nemrégiben kiadott átfogó digitális transzformációs ajánlása is a digitalizáció felpörgetését sürgeti, mely többek között a technológiai fejlődést (AI, felhő, RPA), a UX-et, a banki felsővezetést, az adatvagyon jobb kihasználását szorgalmazza. Melyek lesznek a súlypontok a bankok digitalizációjában a következő időszakban? A szervezet, az infrastruktúra, a termékek digitális transzformációja hol kezdődik meg illetve hol folytatódik? A lakossági ügyfelek mellett a vállalati ügyfelek is a fejlesztések fókuszába kerülhetnek? Hogyan védekeznek az inkumbens szereplők a challenger bankokkal, fintech támadókkal szemben?
Előadók:
Csányi Péter
OTP Bank, vezérigazgató-helyettes
Csányi Péter közgazdász, vállalatirányítási és pénzügyi szakértő. 2016 augusztusa óta ügyvezető igazgatóként vezette az OTP Bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságát. Tovább
Toldi Balázs
Citi Magyarország, Kereskedelmi Bank üzletágvezető
A Citi Magyarország január 16-ai hatállyal Toldi Balázst nevezte ki a kereskedelmi banki üzletágvezetőjének. Tovább
Németh Balázs
K&H Csoport, innovációs vezető
Németh Balázs 2020 márciusától innovációs vezető a K&H Csoportnál, mely pozícióban az új technológiai irányok kijelölését és a fejlesztések kivitelezését fogja össze,… Tovább
Kozma Zoltán
Takarékinfo, vezérigazgató
Az elmúlt másfél évtizedben amerikai és német multinacionális IT- outsourcing cégeknél, svájci és német bankoknál illetve egy magyar középvállalkozásnál szerzett gyakorlatot. Tovább
Szombati Anikó
Magyar Nemzeti Bank, digitalizációért és Fintech fejlesztésért felelős ügyvezető igazgató
Szombati Anikó a Magyar Nemzeti Bank digitalizációért és FinTech fejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója, Chief Digital Officer, a Pénzügyi Stabilitási Tanács tagja. Tovább
II/A szekció – Új technológiák a bankoknál – Felhő, robotok és mesterséges intelligencia
A bankszektor digitális transzformációjában a banki IT-vezetők és a piac kulcsbeszállítói vállt vállnak vetve haladnak előre, a kérdés az, hogy az átfogó feladat mely állomásai jönnek el a közeljövőben. Milyen technológiákat és mely területeken vezetnek be a hazai pénzintézetek a közeljövőben? Hol folytatják az eddig megkezdett digitális átalakulást? Mit gondolnak a banki IT-vezetők az MNB digitális ajánlásáról, és mit vár el a szabályozó a bankoktól? Melyek a legfontosabb nemzetközi trendek a banki digitalizációban?
Előadók:
Strén Gábor
Microsoft Magyarország, ügyféligazgató, pénzügyi szektor
Strén Gábor a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerezte diplomáját pénzügy területen. 2006-tól a Microsoft Magyarország üzleti megoldások szakmai területért felelt,… Tovább
Fáykiss Péter
Magyar Nemzeti Bank, igazgató
2009-ben végzett a Budapesti Corvinus Egyetemen. Az egyetemi évek alatt 2007-2008 között dolgozott az IFUA Horváth & Partners nemzetközi tanácsadó cég pénzügyi intézményekkel foglalkozó területén,… Tovább
Fischer Bálint
Dorsum, üzletfejlesztési igazgató
Fischer Bálint 2014-ben végzett a Budapesti Corvinus Egyetem Pénzügy Msc szakán, a Heller Farkas Szakkollégium tagja volt. Pályáját a Diófa Alapkezelőnél kezdte üzletfejlesztési területen, majd banki… Tovább
II/B Szekció – UX, agilitás és innováció a nagyvállalatoknál és a bankokban
A koronavírus-járvány alaposan felforgatta a nagyvállalatok és a bankok életét, az ügyfelek távoli kiszolgálása soha nem látott fókuszt kapott. A digitális kiszolgálás a megnövekedett tranzakciószám miatt és a megfelelő UX biztosításának szempontjából is hatalmas kihívás volt az összes olyan nagyvállalatnál, amely nagy számú ügyféllel rendelkezik. Azok a vállalatok tudták meglovagolni a digitalizációs hullámot, melyek agilis, rugalmas szervezettel, jól működő informatikai csapatokkal és mindezt kiszolgáló IT-architektúrával egyaránt rendelkeztek. Az innovációra képes vállalatok nem csak egyszerűen megugrották a minimum szintet, hanem előrefelé is tettek egy lépést a digitalizációs úton. Mit tanultunk a járvány alatt, és milyen lesz az új normális? Erről lesz szó nagyvállalati felsővezetők társaságában a 2/B szekciónkban.
Előadók:
Kuhárszki András
OTP Bank, digitális banki fejlesztési igazgató
Az egyesült államokbeli McDaniel College, és a London Business School MBA programjának végzőse. Pályafutása során dolgozott autó- és olajiparban is, majd a McKinsey & Company tanácsadójaként. Tovább
Kovach Anton
ShiwaForce.com, vezérigazgató
Kovach Anton a ShiwaForce.com Zrt. vezérigazgatója, 23 éves vezetői tapasztalattal. Az online tartalomkezelő piacon elért szakmai sikerek, a lean módszertan eszközeivel – Scrum, Kanban, Lean Startup -… Tovább
III/A szekció – Nemzetközi payment trendek és elektronikus fizetés Magyarországon
Soha nem használtuk annyit a bankkártyákat a boltokban, mint tavaly, és visszaszorulóban a készpénzes fizetés. A koronavírus-járvány és az azonnali fizetési rendszer elindulása következtében a készpénzes tranzakciók egy része tartósan elektronikus csatornára terelődhetett át az MNB szakértői szerint. Már kötelező minden online pénztárgép mellett az elektronikus fizetés biztosítása, idén jöhet a központi mobilfizetési megoldás az azonnali rendszerre, száguld az online fizetés. A payment szektor legfontosabb trendjeiről lesz szó a szekcióban a legfontosabb piaci és szabályozói szereplők körében.
III/B szekció – UX és innováció a száguldó e-kereskedelemben
A koronavírus-járvány egyik nagy nyertese volt az e-kereskedelem: 2020-ban az online eladások aránya a teljes globális kiskereskedelmi forgalomban 19 százalékra emelkedett az előző évi 16 százalékról. Magyarországon is felpörgött a piac: egyre hangsúlyosabban jelentek meg az e-kereskedelemben a kiskereskedelmi szereplők, és új szereplők is beléptek a piacra. Az e-kereskedelemben az IT és UX fejlesztések is előtérbe kerültek, és erre nagy szükség is van, ugyanis még mindig az elhagyott kosarak országa vagyunk.
IV. szekció – Fintech szektor Magyarországon – Támogatók és támadók a kilátásokról
A magyar fintech szektor néhány csillaga már nemzetközi vizekre evezett, de még bőven vannak olyan sikeres fintechek, akik a kitörési pontra vadásznak. A hazai szereplők még mindig többnyire a B2B üzleti modellben dolgoznak, de B2C szereplők is működnek már a piacon, kérdés, hogy a felhasználók száma hogyan tud még emelkedni. A koronavírus-járvány mindenesetre az egész világon a digitalizáció irányába tolta el a hangsúlyt. A hazai fintech-szféra meghatározó szereplői beszélgetnek minderről szekciónkban.
Financial and Corporate IT 2021 infó / jelentkezés.
Forrás: Portfolio