Bevásárlás drónnal
A hagyományos e-kereskedelmi rendszerek működése összetett, a csomag több lépésben jut el a vevőhöz. A megrendelés után a vásárlóhoz legközelebbi elosztóraktárba került az áru, majd onnan a megrendelőhöz. A Flirtey változtat ezen a struktúrán, azaz a kereskedőtől közvetlenül a vásárlóhoz juttatja el a csomagot. A szolgáltatáshoz pedig a startup egy komplett rendszert kínál, amely egyebek között egy drónt, egy mobil drónállomást, valamint egy szoftverplatformot is tartalmaz, amelyről egy operátor összesen tíz drónt képes irányítani egyszerre. A drónok félautomata módban repülnek, azaz ha szükség van rá, automatikusan módosítják repülési irányukat.
A navigációhoz magasságérzékelőket és GPS-t is használnak. A termékszállítás összköltségének több mint felét az úgynevezett utolsó kilométeres szállítások teszik ki, az új szolgáltatással azonban nemcsak az árat, hanem a szállítási időt is csökkenteni lehetne. Matthew Sweeny, a cég vezetője a rendszer bemutatásakor elárulta, hogy kereskedőket is bevontak a fejlesztésbe: a Domino’s pizzalánc és a 7-Eleven kiskereskedelmi hálózat segített a szolgáltatások kialakításában. A vállalat elsősorban a kisebb méretű csomagok célba juttatását tűzte ki célul.•