Autópálya-villamosítás
A javaslat lényege a német autópálya-hálózat kulcsfontosságú szakaszainak villamosítása felsővezetékkel. A teherautók áramszedőinek fejlesztésében és gyártásában a vasúti villamosítás specialistája, a Siemens Mobility, valamint az autóipari technológiák fejlesztési és gyártási szolgáltatója, a Continental Engineering Services (CES) egyesíti a szaktudását.
Az együttműködés célja a közúti áruszállításban központi szerepet játszó tehergépkocsik áramszedőjének sorozatgyártása. Az eHighway kiépítésű utakon a tehergépkocsik teljesen elektromosan működhetnének, és tölthetnék fel akkumulátoraikat. Döntő tényező, hogy nem kell teljes autópályákat villamosítani a teherautók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.
Az elképzelések szerint 2030-ig négyezer kilométernyi autópályát szerelnének fel felsővezeték-rendszerrel, figyelembe véve, hogy a távolsági közúti fuvarozás üzemanyag-fogyasztásának közel kétharmada a 13 ezer kilométeres autópálya-hálózat legforgalmasabb négyezer kilométerén keletkezik. Ha ez a maghálózat villamosítható, és az útvonalakon elektromos – akkumulátoros, hibrid, hidrogén – meghajtással közlekedő tehergépkocsik könnyen elláthatók elektromos árammal, az számottevően hozzájárulna az éghajlatvédelemhez.•