Inno-tér
2021. október 5.

Autópálya-villamosítás

Komoly előrelépést jelenthet a klímasemleges áruszállítás megvalósítása felé a német Közlekedési Minisztérium által javasolt eHighway kiépítése négyezer kilométernyi autópályaszakaszon.


A javaslat lényege a német autópálya-hálózat kulcsfontosságú szakaszainak villamosítása felsővezetékkel. A teherautók áramszedőinek fejlesztésében és gyártásában a vasúti villamosítás specialistája, a Siemens Mobility, valamint az autóipari technológiák fejlesztési és gyártási szolgáltatója, a Continental Engineering Services (CES) egyesíti a szaktudását.

Az együttműködés célja a közúti áruszállításban központi szerepet játszó tehergépkocsik áramszedőjének sorozatgyártása. Az eHighway kiépítésű utakon a tehergépkocsik teljesen elektromosan működhetnének, és tölthetnék fel akku­mulá­to­raikat. Döntő tényező, hogy nem kell teljes autópályákat villamosítani a teherautók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.

Az elképzelések szerint 2030-ig négyezer kilométernyi autópályát szerelnének fel felsővezeték-rendszerrel, figyelembe véve, hogy a távolsági közúti fuvarozás üzemanyag-fogyasztásának közel kétharmada a 13 ezer kilométeres autópálya-hálózat legforgalmasabb négyezer kilo­méte­rén keletkezik. Ha ez a maghálózat villamosítható, és az útvonalakon elektromos – akku­muláto­­ros, hibrid, hidrogén – meghajtással közlekedő teher­gép­kocsik könnyen elláthatók elektro­mos árammal, az szá­mottevően hozzájárulna az éghajlatvédelemhez.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka