Shell Eco-marathon Europe
Évről évre több ezer egyetemista érkezik egész Európából a Shell Eco-marathon Europe-ra, ahol saját tervezésű és készítésű járműveikkel újabb és újabb üzemanyag-takarékossági technológiákkal kísérleteznek. A csapatoknak minden évben olyan járművet kell tervezniük és építeniük, amely 1 liter üzemanyag vagy 1 kWh energia felhasználásával a lehető legnagyobb távolságot képes megtenni. Rotterdamban húsz európai országból több mint 3000 diák találkozott ismét. Hazánkat öt csapat képviselte.
Idén összevonták a napelemes és az elektromos kategóriát. A változás tükrözi az autóipar irányváltását az elektromos járművek piacán, s ez a módosítás még izgalmasabb versenyt ígér az elektromos kategóriában. A győri csapat ezért áttervezte tavalyi versenyautóját: az időjárásnak megfelelően az autót vízállóvá kellett tenni, beépítettek egy ablaktörlő mechanizmust és egy belsőtér-párátlanító berendezést is. A töltéskiegyenlítés és az akkumulátorcellák új felügyeleti rendszert kaptak, a feszültségszint maximalizálása miatt pedig módosították a napelemköröket. A töltésvezérlőt és a telemetriarendszert továbbfejlesztették és újravezetékezték az egész járművet, melyet az indulás előtt mutattak be Győrben. A sajtóbemutatót az intézmény Tehetséggondozási rendszer és a tudományos-képzési műhelyek fejlesztése a Széchenyi István Egyetemen című projektje támogatta.
A húszfős SZEnergy csapatban gépészmérnök, villamosmérnök, mechatronikai mérnök, mérnök informatikus, építőmérnök, valamint kereskedelem és marketing szakos hallgatók dolgoznak együtt. Munkájukat nyolc oktatói mentor tag támogatja, akik gépész- és villamosmérnök tanszékeken, a Járműipari Kutató Központban dolgoznak.•