Rugalmasabb megrendelő kiszolgálás
Az elmúlt időszakban több komoly szerkezeti és szervezeti átalakítás is történt a finn anyacég életében. Mennyire érintette ez a magyar leányvállalatot?
– Tulajdonosunk folyamatos stratégiája a piaci részesedés növelése, éppen ezért idén megszereztük a Terex Corporation Material Handling & Port Solutions (anyagmozgató és kikötői) részlegét, aminek köszönhetően nemcsak piaci pozícióink erősödnek, de portfóliónk is tovább bővül. Mindezek mellett egyszerűsíteni fogjuk a szervezetünket, és a jövőben elsősorban a szakmai részek fognak dominálni, azaz a fejlesztésekre és a termékek értékesítésére szeretnénk koncentrálni. Magyarország egészen idáig az Ausztriai központú Délkelet-európai régióhoz tartozott, július 1-jétől azonban ez a területi egység megszűnik, ami az önállósodásunkat fogja eredményezni. Reményeink szerint ezután gyorsabb döntéseket fogunk tudni hozni, és rugalmasabb lesz a megrendelő kiszolgálás is.
Milyen eredményeket tudtak az elmúlt években Magyarországon felmutatni?
– Nagyságrendileg évente legalább 400 darut – emelő- és láncos szerkezeteket egyaránt – gyártatunk, részben exportra; a környező országokban is értékesítjük termékeinket. Emellett ötven magasan képzett szerviztechnikusunk pedig több mint ötszáz vállalkozás közel tízezer berendezésének karbantartását végzi. A Konecranes portfóliója a 100 kilós láncos emelőktől a 80 tonnás teherbírású, robbanásbiztos emelők szállítására is kiterjed. A karbantartási tevékenység évek óta tartó bővülése révén ma már olyan vállalatok tartoznak a megrendelőink közé, mint a Magyar Suzuki, a MÁV, valamint a Grundfos, a Michelin, a Hankook, a General Electric és a Siemens magyarországi leányvállalatai.
Ezenfelül új termékek bevezetése is folyamatban van. Jelenleg is tréninget tartanak a finn kollégák Budapesten a növekvő emelési igények kielégítésére szolgáló CXT® NEO sodronyköteles híddaru bevezetéséhez. A daruk ergonomikus kialakítása és az új MiniJoystick rádió gyorsabb műveleteket tesz lehetővé.
A NEO erejét egy energiahatékony inverteres emelési technológia adja, amely biztosítja a teherpozicionálás pontosságát és a fokozatmentesen szabályozható lassú sebességű üzemeltetést. Ez a teher felemelésekor és leengedésekor előnyös, mert nagyon lassú sebességet biztosít, emellett az új technológiával a névlegesnél akár 50 százalékkal gyorsabb mozgás is megvalósítható.

Az energialánc javítja a daru környezetének biztonságát, és segítségével egyszerűen biztosítható a futómacska áramellátó és vezérlőkábelek elhelyezése a daruhídon. Az energialánc megnöveli a daru alatti munkaterületet, védi az áramellátó és vezérlőkábeleket a mechanikai sérüléstől és csökkenti a külső károsodás kockázatát. A TRUCONNECT távdiagnosztika-szolgáltatással, ezen belül a távfelügyelettel, diagnosztikával, az adatok elemzésével és a használaton alapuló megelőző karbantartással biztosítjuk a valós idejű szervizet. Az elmúlt esztendőben a CXT® NEO sodronyköteles híddaruból csak Németországban 400 darabot sikerült eladni.

A Konecranes tagja a MAGEOSZ-nak, a Magyar Gépipari és Energetikai Országos Szövetségnek, Ön pedig az elnökségnek. Hogy látja, milyen kitörési pontjai lehetnek a gépiparnak?
– A jelenlegi gazdaságpolitikával összhangban a gépipar is potenciális célpontoknak tekinti a volt FÁK-országokat és Afrikát. Ugyanakkor kormányzati támogatás nélkül egy ismeretlen piacra belépni nemcsak kockázatos, de meglehetősen időigényes folyamat, ezért nagy szükség lenne arra, hogy államközi tárgyalások szintjén segítsék elő a folyamatok alakulását, mint legutóbb Egyiptomban.•