Nehezen szabadulunk a műanyag zacskóktól

Miközben az európai vásárlók egyre inkább áttérnek az online vásárlásra, az e-kereskedelem szereplői elmaradnak a hagyományos üzletekhez képest a műanyag zacskók kiváltásában.


CsomagátvételKép: PA Media

Hat európai országban vizsgálta az online divatkereskedelem térhódításának hatására megnőtt másodlagos csomagolási megoldások potenciális piacát a Development Economics. Megállapították, hogy míg 2024-ben összesen 2,9 milliárd műanyag zacskót szállítottak ki a vásárlóknak divat­termékeket forgalmazó webáruházak az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban, addig az elmúlt időszak tendenciáit alapul véve 2030-ra ez már 22 milliárd műanyag zacskó lesz. Holott a megkérdezettek 74 százaléka szeretné, ha a műanyag zacskókat fokozatosan kivonnák a forgalomból, és 68 százalékuk előnyben részesíti, ha rendeléseit kartondobozban kapja meg. 

A fenntartható csomagolási megoldások egyik globális szinten is vezető szállítója, a DS Smith szintén arra törekszik, hogy folyamatos fejlesztéseivel segítse a piacok átállását a papíralapú alternatívákra. Ugyanakkor azt is szeretné elérni, hogy a jogszabályok igazodjanak a vásárlási szokásokhoz, továbbá hogy az online kereskedelemben gyorsítsák fel a műanyag zacskók kiváltását.

Itthon 2021. július 1-jétől tiltották be a 15 és 50 mik­ron közötti falvastagságú műanyag zacskókat, a biológiailag lebomló műanyagból készült változatok kivételével. Emellett termékdíjat vezettek be a csak ipari körülmények között lebomló zacskókra is.•

Címlapkép: PA Media


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024  2025
Címkék

Innotéka