Nagy tapasztalattal a speciális vasúti felépítmények területén
Az elmúlt években részt vettünk az ország valamennyi vidéki közúti vasúti vágányhálózatának felújításában (Szeged, Miskolc, Debrecen). Cégünk kivitelezésében készült el a Budapesti 1-es villamosvonal felújításának jelentős része és a 3-as villamos burkolt vágányainak egésze. A tavalyi évben szintén cégünk kivitelezésében készültek el a szolnoki Tisza-híd, valamint a budapesti Rákóczi híd Edilon leerősítésű vágányai.
A Rákóczi híd Edilon leerősítésű vágányait az A-Híd Zrt. alvállalkozójaként készítettük el. A sínek beépítéséhez szükséges acélvályúkat megrendelőnk helyezte el a hídon. Az acélvályúk beépítése után elvégeztük az acélvályúk tisztítását, valamint az Edilon leerősítéséhez szükséges kellősítést, az acélvályúkba előre beragasztottuk a speciális talpgumikat. A 24 méter hosszú, 54-es rendszerű síneket telephelyünkön előre kellősítettük, ezt követően a síneket speciális sínszállító szerelvénnyel szállítottuk a beépítés helyszínére. A síneket a hegesztési hézagnak megfelelően osztottuk le az acélvályúkra. A kiosztott síneket összehegesztettük, majd kiosztottuk a síndőlést biztosító speciális ékeket és a sín magassági beállításához szükséges beállítólemezeket, ezek után a síneket leengedtük az acélvályúba. A magassági ellenőrzést követően elvégeztük a sínek irányítását és a nyomtáv beállítását. Közös bemérést követően kezdtük meg az Edilon VA 70-es ragasztóanyag öntését. Naponta 70-80 méter vágányt ragasztottunk be. A vágányok ragasztásával közel három hét alatt végeztünk. Az építés során 42 000 kilogramm ragasztóanyagot építettünk be.
Szintén a Rákóczi híd kapcsán építettük be a BKV vonalhálózatán az első nagy nyitású dilatációs készüléket. A helyszínre szállított és a beépítés helyére daruzott dilatációkat először kiirányítottuk, majd az előre elkészített betontuskókra átjelöltük az alátétlemezek összes furatát. A furatok átjelölése után speciális magfúrókkal elkészítettük a betontuskókban a dilatációt rögzítő tőcsavarok furatait. A furatok elkészítését és tisztítását követően elvégeztük a dilatációk magassági és iránybeállítását, majd a tőcsavarok ragasztását. Ezután kontrollméréseket végeztünk, és az összes alátétlemezt bezsaluztuk, majd az alátétlemezek és a betontuskók közötti hézagot rugalmas anyaggal öntöttük ki. A dilatációs szerkezetek ragasztása után – figyelembe véve a híd akkor aktuális hőmérsékletét – elvégeztük a dilatációk megfelelő értékre nyitását és a hídi vágányokkal való összehegesztését.
Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására, továbbá a speciális vágányépítés adta kihívásokra. Munkáink során a tisztelt megrendelőink elégedettségének folyamatos fenntartására, növelésére, valamint hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére törekszünk. Megrendelőink igényeit korszerű technológiákkal, felkészült személyzettel, gyors és pontos munkavégzéssel igyekszünk kielégíteni.•