2015. április 1.

Szerző:
Ale Tamás építésvezető, okl. építőmérnök

Nagy tapasztalattal a speciális vasúti felépítmények területén

A céget 1991-ben alapították magyar állampolgárok. A Normálnyomtáv Kft. több mint húszéves fennállása során számos városi vasúti és speciális nagyvasúti vágányépítésben vettünk részt, a többi között Budapesten a nagykörúti villamosvágányok felújításában, továbbá a Duna fölött átívelő valamennyi nagyvasúti és villamosvágány Edilon rendszerű felépítményének kivitelezésében.


Az elmúlt években részt vettünk az ország valamennyi vidéki közúti vasúti vágányhálózatának felújításában (Szeged, Miskolc, Debrecen). Cégünk kivitelezésében készült el a Budapesti 1-es villamosvonal felújításának jelentős része és a 3-as villamos burkolt vágányainak egésze. A tavalyi évben szintén cégünk kivitelezésében készültek el a szolnoki Tisza-híd, valamint a budapesti Rákóczi híd Edilon leerősítésű vágányai.

Beállított vágány öntés előtt

A Rákóczi híd Edilon leerősítésű vágányait az A-Híd Zrt. alvállalkozójaként készítettük el. A sínek beépítéséhez szükséges acélvályúkat megrendelőnk helyezte el a hídon. Az acélvályúk beépítése után elvégeztük az acélvályúk tisztítását, valamint az Edilon leerősítéséhez szükséges kellősítést, az acélvályúkba előre beragasztottuk a speciális talpgumikat. A 24 méter hosszú, 54-es rendszerű síneket telephelyünkön előre kellősítettük, ezt követően a síneket speciális sínszállító szerelvénnyel szállítottuk a beépítés helyszínére. A síneket a hegesztési hézagnak megfelelően osztottuk le az acélvályúkra. A kiosztott síneket összehegesztettük, majd kiosztottuk a síndőlést biztosító speciális ékeket és a sín magassági beállításához szükséges beállítólemezeket, ezek után a síneket leengedtük az acélvályúba. A magassági ellenőrzést követően elvégeztük a sínek irányítását és a nyomtáv beállítását. Közös bemérést követően kezdtük meg az Edilon VA 70-es ragasztóanyag öntését. Naponta 70-80 méter vágányt ragasztottunk be. A vágányok ragasztásával közel három hét alatt végeztünk. Az építés során 42 000 kilogramm ragasztóanyagot építettünk be.

Öntés előtti ragasztóanyagok kiosztása

Szintén a Rákóczi híd kapcsán építettük be a BKV vonalhálózatán az első nagy nyitású dilatációs készüléket. A helyszínre szállított és a beépítés helyére daruzott dilatációkat először kiirányítottuk, majd az előre elkészített betontuskókra átjelöltük az alátétlemezek összes furatát. A furatok átjelölése után speciális magfúrókkal elkészítettük a betontuskókban a dilatációt rögzítő tőcsavarok furatait. A furatok elkészítését és tisztítását követően elvégeztük a dilatációk magassági és iránybeállítását, majd a tőcsavarok ragasztását. Ezután kontrollméréseket végeztünk, és az összes alátétlemezt bezsaluztuk, majd az alátétlemezek és a betontuskók közötti hézagot rugalmas anyaggal öntöttük ki. A dilatációs szerkezetek ragasztása után – figyelembe véve a híd akkor aktuális hőmérsékletét – elvégeztük a dilatációk megfelelő értékre nyitását és a hídi vágányokkal való összehegesztését.

Az elkészült vágányok a Rákóczi hídon

Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására, továbbá a speciális vágányépítés adta kihívásokra. Munkáink során a tisztelt megrendelőink elégedettségének folyamatos fenntartására, növelésére, valamint hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére törekszünk. Megrendelőink igényeit korszerű technológiákkal, felkészült személyzettel, gyors és pontos munkavégzéssel igyekszünk kielégíteni.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka